. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 70555 تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردین 1402 | 15:17 ب.ظ

قصه دراز راه آهن جنوب کرمان از زبان خود مسئولین / و حکایت همچنان باقی است …

یونس مقبلی قنات سامان: حجت الاسلام علی زادسر :این طرح مصوبه دولت نهم است که باید اجرایی می شد و مایه تاسف است که این مهم از دستور کار خارج شده است. (بهمن ۱۳۹۲)علی اسلامی پناه : اختصاص ۶ میلیارد تومان هزینه اولیه این طرح در سال آخر نمایندگیم انجام شد و با توجه به […]

یونس مقبلی قنات سامان:

حجت الاسلام علی زادسر :این طرح مصوبه دولت نهم است که باید اجرایی می شد و مایه تاسف است که این مهم از دستور کار خارج شده است. (بهمن ۱۳۹۲)
علی اسلامی پناه : اختصاص ۶ میلیارد تومان هزینه اولیه این طرح در سال آخر نمایندگیم انجام شد و با توجه به اینکه از آن زمان تاکنون نزدیک به دوسال می گذرد این طرح تاکنون می بایست اجرایی شده بود(بهمن ۱۳۹۲)
معاون امور دولت و مدیریت بحران وزیر راه و شهرسازی : در مرحله نخست ۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث راه‎آهن جیرفت ـ بم اختصاص یافته است. (تیر ۱۳۹۳)
امینی‌روش فرماندار جیرفت: هفت، هشت سال قبل طرح راه‌آهن محور بم – جیرفت – کهنوج – بندرعباس – جاسک مطالعه شده است. (آبان ۱۳۹۴)
رزم حسینی استاندار : توجیه ما برای احداث راه‌آهن در جیرفت این است که جاده‌های جنوب کرمان کشش جابه‌جایی میلیون‌ها تن محصولات کشاورزی و معدنی را ندارند و راه‌آهن برای این منطقه اقتصادی است. (آبان ۱۳۹۴)
داوودی سرپرست اداره کل راه آهن کرمان : پیوند ریلی جیرفت و بم برقرار می‌شود، جیرفت به راه آهن کرمان تا زاهدان وصل می شود. یکی از هدف گذاری های ما در کرمان اتصال جیرفت به خط ریلی بم است. (آذر ۱۳۹۴)
حمزه : به فضل الهی بالاخره پروژه احداث راه آهن بندرعباس به کهنوج جیرفت، و همچنین احداث باند دوم جاده کهنوج رودبار جنوب، ایرانشهر در جداول بودجه سال ۱۳۹۶ جای گرفت. (۲ دی ۱۳۹۵)
حمزه :خواستار تغیر مسیر راه آهن هستیم، مسیر راه آهن که پیشنهاد شده است به سمت بندرعباس برود ، ما میخواهیم تغییر مسیر دهد و به سمت قلعه گنج و جاسک رود . ( فروردین ۱۳۹۶)
رودری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان : با پیگری های مسئولان و مساعدت دولت مبلغ ۵۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۹۶ به احداث راه آهن کرمان-بم-جیرفت اختصاص داده شده است (اردیبهشت ۱۳۹۶)
فرج اله عارفی: راه آهن جیرفت در سال٩٢ در بودجه قرار گرفت و بعد از انجام مطالعات به طول ٩۴ کیلومتر مجوز ماده ٢١۵ آن از سوی سازمان مدیریت صادر شد و در مرحله اجرایی بود که کارشناسان اعلام کردند رعایت شیب مناسب نشده و درخواست مطالعه مجدد شد. ( بهمن ۱۳۹۶)
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی:این خط ریلی باید از جاسک شروع شود و به سمت جیرفت برسد که هم‌اکنون سرمایه‌گذاری و مطالعات آن در دست اقدام است (بهمن ۱۳۹۶)
فرج اله عارفی: پروژه راه آهن جیرفت قبل از سیرجان بود، با عدم توجه مسئولان منطقه ای ، سیرجان در اولویت واقع شد(بهمن ۱۳۹۶)
آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن جیرفت با حضور وزیر راه و شهرسازی ، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، استاندار کرمان و نمایندگان هفت شهرستان جنوبی. (آبان ۱۳۹۷ )
یحیی کمالی‌پور: قطعه اول ۲۷ کیلومتر است بیش از ۴۵ میلیارد تومان قرار داد با پیمانکار منعقد شده و با تامین مالی مطالعات آن تکمیل و به اجرا می‌رسد.(ابان ۱۳۹۷)
فدایی استاندار کرمان :ما از قسمت مشارکت ها و ماده ۵۵ برای این پروژه هزینه خواهیم کرد و ان شاالله این پروژه بزودی به نتیجه برسد(آبان ۱۳۹۷ )
شنیده ها حکایت از تعطیلی کار پیمانکار پروژه راه آهن یعنی شرکت محور گستر شرق دارد (شهریور ۱۳۹۸ )
کمالی پور: امسال دولت ۳۶ میلیارد تومان برای طرح راه آهن جیرفت در نظر گرفت ولی از این اعتبار فقط یک میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد. با پیگیری های انجام شده ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر به این طرح اختصاص یافت. (۲۷ مهر ۱۳۹۸)
شکرالهی در دیدار با اسلامی وزیر راه و شهرسازی: محور جیرفت_ کهنوج رودبارجاسک که یکی از محورهای اصلی و با اهمیت کشور است نیازمند احداث راه آهن به طول ۱۹۷ کیلومتر می باشد (خرداد ۱۳۹۹)
اعظمی :راه آهن جیرفت – بم باید با جدیت پیگیری شود و دولت موظف است آن را به سرانجام برساند. (تیر ۱۳۹۹)
اعظمی: ۳۱میلیارد تومان بودجه سال۹۸ این پروژه معلوم نیست کجاست،متوجه شدم این پروژه بخاطر بی کسی بر زمین مانده است (مرداد ۱۳۹۹)
شرکت مشاور پروژه راه آهن با ارسال نامه ای به وزارت راه و شهرسازی، به علت به کمبود اعتبارات و عدم دریافت مجوز فعالیت از اداره کل منابع طبیعی و همچنین دستور قضایی دادستان محترم شهرستان جیرفت درخواست خاتمه پیمان داد. (شهریور ۱۳۹۹)
فدایی استاندار : در خصوص بحث راه آهن «جیرفت _ بم» هم قرار شد از تسهیلات ماده ۵۶ برای تسریع استفاده کنیم . (مهر ۱۳۹۹)
اعظمی :ملی شدن طرح راه‌آهن جیرفت تنها راه حل تکمیل این پروژه است (آبان ۱۳۹۹)
زینی‌وند استاندار:راه آهن بم به جیرفت و جیرفت به جاسک باید اجرایی شود (فروردین ۱۴۰۰)

و حکایت همچنان باقی است …

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 10 =