. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 70674 تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردین 1402 | 15:19 ب.ظ

دومین جشنواره ملی تئاتر رضوی جنوب کرمان نیمه دوم اسفند ماه برگزار می شود

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: زمان برگزاری و ترکیب کمیته های اجرایی دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان مشخص و مقرر شد که این رویداد ١٩ تا ٢١ اردیبهشت ماه سال جاری به مدت سه روز […]

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: زمان برگزاری و ترکیب کمیته های اجرایی دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان مشخص و مقرر شد که این رویداد ١٩ تا ٢١ اردیبهشت ماه سال جاری به مدت سه روز در جیرفت برگزار شود.

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، بهرام مسلمی مهنی در نشست هماهنگی جشنواره تئاتر رضوی با مدیر آموزش و پرورش شهرستان جیرفت، اظهارداشت: جنوب استان ظرفیت‌های خوبی در حوزه تئاتر دارد و این جشنواره ملی را دنبال کردیم که این اتفاق مبارکی در این منطقه رخ دهد.

وی با بیان اینکه تئاترنسبت به هنرهای دیگر ظرفیت های بیشتری دارد، تصریح کرد: بنیاد فرهنگی- هنری امام رضا(ع) به جنوب کرمان لطف کرد و این اتفاق مبارکی بود که جشنواره ملی تئاتر خیابانی در این منطقه برگزار شود.

مسلمی مهنی گفت: جنوب استان کرمان با پشتوانه چهره‌های شاخصی که در حوزه تئاتر دارد و با فعالیت‌هایی که در این حوزه صورت می گیرد در حال تبدیل به پایلوت (نمونه) تئاتر خیابانی است.

وی با تاکید بر اینکه اتفاق فرهنگی خوبی در حوزه رضوی در جنوب کرمان رخ خواهد داد، افزود: مردم جنوب کرمان به ولایتمداری و دینداری شهره هستند و برگزاری چنین رویدادی در این خطه از این منظر هم حائز اهمیت است.

مسلمی مهنی آموزش و پرورش را در این جشنواره ظرفیت مهمی دانست و گفت: با کمک همه نهادها بخصوص آموزش و پرورش می توانیم یک جشنواره ای در شان مردم این منطقه برگزار نماییم.

وی افزود: بنا داریم برنامه های جنبی در حاشیه این جشنواره از جمله نمایشگاه و … برگزار نماییم  علاقمندان و مستعدین هنری می توانند از این ظرفیت استفاده نمایند.

علی محمد رادمنش دبیر تخصصی دومین جشنواره ملی تئاتر رضوی جنوب کرمان در این نشست با بیان اینکه فراخوان این جشنواره در اوج اختشاشات منتشر شد و مورد استقبال بی نظیر هنرمندان سراسر کشور قرار گرفت، گفت:  بیش از ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال که ۶۰ اثر به مورد تایید واقع شده و شورای بازبینی  از امروز کار خود را شروع کرده و از این تعداد ۱۲ اثرفاخر به مرحله نهایی راه می یابد.

وی با بیان اینکه یک یا ٢ اثر به جشنواره‌های بین المللی همچون فجر معرفی می‌شوند بیان کرد: اگر آثار ارائه شده به جشنواره بیش از حد انتظار بود بخشی را به قسمت جنبی اختصاص می‌دهیم.

رادمنش با اشاره به اینکه سه نفر ترکیب هیات داوران را تشکیل می‌دهند اظهارداشت: هدف ما از برگزاری این جشنواره در جنوب کرمان بهره‌مندی فعالان تئاتر این منطقه از این رویداد فرهنگی است.

وی خواستار مشارکت قوی هنرمندان در جشنواره شد و افزود: می طلبد همه نهاد ها همکاری لازم را برای هرچه بهتر و با کیفیت برگزار شدن این رویداد مهم تلاش نمایند تا بتوانیم در سال های آتی این جشنوراه را بصورت بین المللی برگزار نماییم.

سید ایوب حسینی مدیر آموزش و پرورش شهرستان جیرفت نیز در این نشست با استقبال از برگزاری جشنواره رضوی در جنوب کرمان، گفت:  خوشحالیم که این اتفاق در جنوب کرمان قرار است برگزار شود چرا که بسیار اتفاق میمون و مبارکی است و ماندگار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش  با تمام توان در کنار فرهنگ و ارشاد است، افزود: تمامی ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش برای برپایی هرچه بهتر این جشنواره در اختیار فرهنگ و ارشاد قرار خواهد گرفت.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + دو =