. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 70902 تاریخ انتشار : جمعه 25 فروردین 1402 | 19:11 ب.ظ

امام جمعه جیرفت:روز قدس به یک جنبش، حرکت و انقلاب جهانی تبدیل شده است/ امام راحل مسئله قدس را مردمی سازی کرد

حجت الاسلام میثم تارم با اشاره به این که امروز با تدبیر و آینده نگری امام راحل روز قدس به یک جنبش، حرکت و انقلاب جهانی تبدیل شده است،گفت: ایشان با این تدبیر مسئله فلسطین و قدس را به یک دغدغه مردمی تبدیل کرده و تعبیری مردمی سازی کرده است. به گزارش کنارصندل به نقل […]

حجت الاسلام میثم تارم با اشاره به این که امروز با تدبیر و آینده نگری امام راحل روز قدس به یک جنبش، حرکت و انقلاب جهانی تبدیل شده است،گفت: ایشان با این تدبیر مسئله فلسطین و قدس را به یک دغدغه مردمی تبدیل کرده و تعبیری مردمی سازی کرده است.

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری شبستان ظهر امروز (۲۵ فروردین ماه) حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، با بیان این مطلب که مسجد دارای کارکردهای همه جانبه است، گفت: مسجد در حوزه های عبادی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی کاربرد دارد.
امام جمعه جیرفت با اشاره به این که مساجد باید پر رونق و مملو از حضور مردم، نوجوانان و جوانان باشند، خاطرنشان کرد: مساجد باید مرکز تعلیم و تربیت باشند بنابراین باید خادمین، هیئت امنا و ائمه جماعات با برنامه های جذاب زمینه حضور نوجوانان و جوانان را فراهم کنند.
وی تاکید کرد: ما برای این که بتوانیم تربیت اصیل اسلامی و آن تربیتی که هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کرد و انقلاب اسلامی را به پیروز رسانید را احیا کنیم، باید از مساجد شروع کنیم.
حجت الاسلام تارم ادامه داد: نوجوانان و جوانان را باید با مساجد و نماز جماعت انس و الفت دهیم و پیوند بین مسجد و مدرسه و خانه و اولیا را ایجاد کنیم.
خطیب جمعه جیرفت با اشاره به این که مسجد می تواند در کنترل آسیب های اجتماعی بهترین ابزار باشد، عنوان کرد: با جذب نوجوانان و جوانان به مساجد می توان از آسیب هایی همچون نادیده گرفتن ارزش های اسلامی مثل عفاف و حجاب پیشگیری کرد.
وی با بیان این مطلب که متاسفانه امروز شاهد کمرنگ شدن عفاف و حجاب توسط برخی از افراد هستیم، اظهار کرد: برخی از این افراد با فلسفه عفاف و حجاب و فواید آن آشنا نیستند و برخی دیگر از پشت پرده این بد حجابی و بی حجابی ها بی خبر هستند.
حجت الاسلام تارم با تاکید بر این که قاطبه مردم مومن و انقلابی از بروز پدیده بدحجابی و بی حجابی نگران هستند، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و ما باید در مقابله با این پدیده در قالب دلسوزی با حساسیت و زبان نرم امر به معروف و نهی از منکر کنیم.
امام جمعه جیرفت بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری؛ در بحث حجاب دشمن با برنامه و طرح وارد شده و ما باید با طرح و برنامه وارد شویم و به همین منظور نیروی انتظامی از فردا نیز وارد عمل خواهد شد و ما نیز ضمن امر به معروف و نهی از منکر باید حامی نیروی انتظامی باشیم.
وی تصریح کرد: مسجد در منظومه فکری امامین انقلاب برگرفته از قرآن کریم و روایات است و تمدن سازی اسلامی از مسجد شکل می گیرد و چه خوب است که ما نماز را به جماعت در مسجد اقامه کنیم..
حجت الاسلام تارم ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، یادآور شد: در ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ مصادف با ۱۳ رمضان امام خمینی (ره) در پیام کوتاهی جمعه آخر ماه رمضان را روز جهانی قدس اعلام کردند، شاید بسیاری فکر نمی کردند این پیام بتواند یک موج جهانی بر علیه صهیونیست ها نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در دیگر کشورهای جهان ایجاد کند.
خطیب جمعه جیرفت با اشاره به این که امروز با تدبیر و آینده نگری امام راحل روز  قدس به یک جنبش، حرکت و انقلاب جهانی تبدیل شده است، ابراز کرد: ایشان با این تدبیر مسئله فلسطین و قدس را به یک دغدغه مردمی تبدیل کرده و تعبیری مردمی سازی کرده است.
وی با اشاره به این که اکنون جهانیان باور دارند که قدس و فلسطین پاره تن جهان اسلام و اولین قبله مسلمین است، اظهار کرد: مردم فلسطین، زنان و کودکان آنها هشت دهه مورد ظلم، آوارگی و جنایات رژیم جعلی صهیونیستی قرار گرفته اند و نامگذاری روز قدس از سوی امام راحل فلسطین را از فراموشی نجات داد و به اولین مسئله جهان اسلام تبدیل کرد.
حجت الاسلام تارم بیان کرد: امروز اسرائیل به فکر این بود تا با ایران هراسی کشورهای عربی را مقابل ما قرار دهد و آنها را از سوریه و فلسطین جدا کند اما به خواست خدا امروز شاهد پیوند بین عربستان و ایران و دیگر همسایگان هستیم.
امام جمعه جیرفت گفت: امروز اسرائیل از درون در حال متلاشی شدن است و تعبیر مقام معظم رهبری آنها نابودی خود را تسریع می کنند.
وی تاکید کرد: صهیونیست ها می دانند با کوچکترین نگاه ناروا به این سرزمین انقلابی اسلامی، سرزمین مردان دلیر، شجاع و سرزمین سردار سلیمانی ها و پایتخت عصمت و طهارت (ع) با تیپ سپاه پاسداران به نام ذوالفقار و قرارگاه مدینه که فرماندهی آن را سردار مارانی فرزند شایسته جیرفت بر عهده دارد، اسرائیل را با خاک یکسان خواهند کرد.
حجت الاسلام تارم با اشاره به این که برخی از گلایه مندی های مردم به حق است، عنوان کرد: مسئولین باید برای رفع مشکلات و دغدغه های مردم با جهاد بی وقفه تلاش کنند.
خطیب جمعه جیرفت تغییر و تحول در دولت را قابل ستایش دانست و خاطرنشان کرد: یکی از وعده های انتخاباتی رئیس جمهوری همین بود که امروز شاهد تحقق آن هستیم.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 11 =