. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 70781 تاریخ انتشار : جمعه 25 فروردین 1402 | 19:03 ب.ظ

راهپیمایی روز قدس در جیرفت برگزار شد

مردم ولایتمدار و شهید پرور جیرفت بار دیگر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبیک به معمار کبیر انقلاب اسلامی، به صحنه آمدند. راهپیمایی از میدان شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شده و تا مصلای این شهر ادامه خواهد داشت. به گزارش کنارصندل، روز جهانی قدس، یوم الله است و بیش از چهار دهه […]

مردم ولایتمدار و شهید پرور جیرفت بار دیگر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبیک به معمار کبیر انقلاب اسلامی، به صحنه آمدند.

راهپیمایی از میدان شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شده و تا مصلای این شهر ادامه خواهد داشت.

به گزارش کنارصندل، روز جهانی قدس، یوم الله است و بیش از چهار دهه از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس توسط امام راحل می‌گذرد و هر ساله حضور مردم مخصوصا جوانان و نوجوانان شکوه خاصی به این راهپیمایی می‌دهد.

امروز جیرفتی ها با حضور باشکوه خود عزت را در اقتدار به جهانیان ثابت کردند.

برخی از مردم مخصوصا پسربچه‌ها پرچم حزب‌الله در دست دارند و بعضی از مردم پلاکاردهایی با شعارهای مختلف در دست دارند و شعارهایی از جمله؛ «آزادی فلسطین شعار مسلمین است»؛ «جنایت منطقه زیر سر آمریکاست، کشتار و قتل و غارت ماهیت آمریکاست»؛ مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل، «خون سلیمانی ما می‌جوشد ملت علیه دشمنان خروشد»، الله اکبر، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند و …” سر می‌دادند.

برخی‌ پرچم ایران را در دست داشتند و شعار “پیام قرآن ما وحدت مسلمین است و آزادی فلسطین شعار مسلمین است ” سر می‌دادند.

امام جمعه جیرفت در حاشیه این راهپیمایی گفت: مساله فلسطین و روز قدس حمایت از حقوق بشر و حقوق مظلومان و نیز روز غرش و اعلام برائت از ظالمان است؛ از سویی یک وظیفه دینی و وظیفه انسانی محسوب می شود.
حجت الاسلام میثم تارم افزود: قدس شریف برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است و قبله اول مسلمانان محسوب می‌شود که امیدوارم این راهپیمایی ها زمینه ساز نابودی رژیم جعلی صهیونیستی شود.
احمد بلندنظر فرماندار شهرستان جیرفت هم اظهار کرد: روز قدس یادگار امام راحل و روزی است که دنیا و رژیم صهیونیستی چشمش به راهپیمایی هاست و به یاری همه مسلمین جهان روزی قدس آزاد خواهد شد.
مردم جیرفت امروز در راهپیمایی قدس شعار نابودی رژیم صهیونیستی دادند و خواستار اتحاد همه مسلمانان برای آزادی قدس شدند.

به گزارش کنارصندل مردم سایر شهرستان های جنوب استان کرمان نیز با حضور گسترده در این مناسبت در حمایت از مردم فلسطین شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا سردادند.

گزارش : امینه رزمی

تصاویر : خسرو احسانی

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 19 =