. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 71160 تاریخ انتشار : جمعه 1 اردیبهشت 1402 | 14:56 ب.ظ

حجت الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد : ماه مبارک رمضان، فرصت ایجاد ملکه تقوا است

به گزارش کنارصندل حجت الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: ماه مبارک رمضان، فرصت ایجاد ملکه تقوا است و در ساعت پایانی این ماه عزیز از خداوند تقوا طلب می کنیم. وی با اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر افزود: عید […]

به گزارش کنارصندل حجت الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: ماه مبارک رمضان، فرصت ایجاد ملکه تقوا است و در ساعت پایانی این ماه عزیز از خداوند تقوا طلب می کنیم.

وی با اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر افزود: عید فطر، روز دریافت جوایز الهی و پاداش های الهی، روز مسابقه، روز بازگشت و روز گردهمایی مسلمان ها است.

وی دوم اردیبهشت ماه تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامیداشت و گفت: دوم اردیبهشت سال ۵۸ با صدور فرمان امام، تاسیس بزرگترین نیروی حافظ انقلاب اسلامی شکل گرفت، نیرویی که در طول ۴۰ سال گذشته مهمترین و بیشترین نقش ها را در حراست از انقلاب اسلامی ایفا کرده است و بسان شجره طیبه ای است که در جای‌جای ایران اسلامی و منطقه سایه افکنده است و الحمدلله روزبه‌روز مقتدرتر و نیرومند تر می شود.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای
پاسداری از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است افزود: این نیرو فقط برای حفظ تمامیت ارضی در ایران نیست بلکه حراست و صیانت از انقلاب اسلامی وظیفه ای فراتر از مرزهای جغرافیایی است و تشکیل سپاه بدون مرز قدس حدود سه دهه است بر همین مبنا است.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به دشمنی های استکبار جهانی خصوصا آمریکا در قالب سپاه هراسی عنوان کرد: راز سپاه هراسی که دشمن راهبرد خود قرار داده است را در نقش آفرینی های عظیم و شگرف این نهاد همچون؛ مردمی بودن سپاه، خنثی کننده توطئه های دشمنان، حضور در همه عرصه های اجرایی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و… باید جستجو کرد که این ویژگی ها است که دشمن را میسوزاند.

وی با اشاره به حوادث سیاسی و دیپلماسی منطقه عنوان کرد: رصد حوادث سیاسی و دیپلماسی که این روزها در منطقه جریان دارد حکایت از تغییرات عمده‌ای در آرایش سیاسی کشورها و جانمایی آنها در شکل‌گیری نظم نوین منطقه‌ای و جهانی دارد که یکی از این وقایع، آب شدن یخ روابط دیپلماتیک بین سوریه و عربستان است که موجب نگرانی آمریکا و صهیونیست ها شده است.

ایشان افزود: صهیونیست ها تلاش کردند که کشورها را به سمت عادی‌سازی روابط با خود ببرند و حلقه محاصره را علیه سوریه و ایران تنگ‌تر کنند، اما آن چیزی که الان شاهدیم این است که اعراب به جای رفتن به سمت تل آویو، به سمت دمشق روی آوردند که این اتفاقات یک پیام دارد و آن این است که با تقویت مناسبات کشورهای اسلامی جایی دیگر برای اشغالگران آمریکا در سوریه نخواهد بود.

امام جمعه عنبرآباد راجع به موضوع حجاب و عفاف گفت: به هوش باشیم که دشمن امروز در فکر انتقام از بانوی واقعی ایرانی است؛ کینه غرب از زنان مسلمان از سال ۱۳۵۷ شروع شد در طول ۴۴ سال انقلاب اسلامی به اوج خودش رسیده است، چون زن ایرانی با رعایت مرز های حجاب و عفاف توانسته است مرزهای جهان بینی و طنز های فکری غربی که در خدمت سرمایه گذاری و برده داری نوین است را به چالش بکشد.

وی با انتقاد از آلودگی های صوتی شبانه در شهر گفت: یکی از موضوعاتی که موجب شکایت و نارضایتی عمومی مردم را به دنبال داشته و دارد که باید تدابیری در این زمینه اندیشیده بشود و خود مردم نیز باید فرهنگ سازی کنند موضوع آلودگی های صوتی است که در عروسی ها تا بعد از نیمه شب ها ادامه دارد اعم از تیراندازی ها وترقه بازی ها واجرای موسیقی‌هایی که باصدای مهیب اجرا می شود که این موضوع موجب سلب آسایش و آرامش همسایگان و شهروندان می شود لذا رعایت حقوق شهروندی، احترام به یکدیگر است و عدم رعایت این موارد حق الناس محسوب می شود.
حجت الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با انتقاد از آلودگی های صوتی شبانه در شهر گفت: یکی از موضوعاتی که موجب شکایت و نارضایتی عمومی مردم را به دنبال داشته و دارد که باید تدابیری در این زمینه اندیشیده بشود و خود مردم نیز باید فرهنگ سازی کنند موضوع آلودگی های صوتی است که در عروسی ها تا بعد از نیمه شب ها ادامه دارد اعم از تیراندازی ها وترقه بازی ها واجرای موسیقی‌هایی که باصدای مهیب اجرا می شود که این موضوع موجب سلب آسایش و آرامش همسایگان و شهروندان می شود لذا رعایت حقوق شهروندی، احترام به یکدیگر است و عدم رعایت این موارد حق الناس محسوب می شود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =