. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 72272 تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 | 17:58 ب.ظ

اجرای ۱۶ گروه نمایش در دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید دبیر جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی با اشاره به برگزاری دومین دوره این جشنواره در قالب جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: این دوره ۱۶ گروه نمایش از سراسر کشور به اجرای تئاتر می‌پردازند. به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری مهر […]

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

دبیر جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی با اشاره به برگزاری دومین دوره این جشنواره در قالب جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: این دوره ۱۶ گروه نمایش از سراسر کشور به اجرای تئاتر می‌پردازند.

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری مهر ، علی‌محمد رادمنش دبیر جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی با بیان اینکه از سه‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت، دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به میزبانی شهر جیرفت در جنوب استان کرمان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره تا پایان شب ۲۱ اردیبهشت ماه در پارک ولی عصر (عج) و میدان حسین (ع) جیرفت برگزار خواهد شد. افتتاحیه این جشنواره نیز صبح سه‌شنبه در مصلی شهر جیرفت برگزار شده و از ساعت ۱۶ تا ۲۳ نیز گروه‌های نمایشی در پارک ولی عصر (عج) به اجرای آثار خویش می‌پردازند.

وی ادامه داد: در حاشیه برگزاری این جشنواره یک کارگاه آموزشی تخصصی نیز با تدریس شهرام کرمی، از اساتید حوزه تئاتر، برگزار می‌شود.

رادمنش با اشاره به امکانات برگزاری این جشنواره عنوان کرد: برای تسهیل اجراها یک سکوی ویژه برای گروه‌های موسیقی نمایش‌ها و ۲ سکو نیز بابت اجرای گروه‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین از ساعت ۱۶ تا ۲۳ روز چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت، هر ۱۶ گروه منتخب در مدارس و دانشگاه‌های شهرستان به اجرای تئاتر می‌پردازند.

دبیر جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی خاطرنشان کرد: در پارک ولی عصر (عج) در کنار برگزار جشنواره، یک نمایشگاه نیز دایر شده که در آن تولیدات هنری، صنعتی، صنایع دستی و… هنرمندان و اهالی فن به نمایش درمی‌آید. همچنین هیأت خادمیاران رضوی ۲ غرفه در قالب موکب در این نمایشگاه برپا و از شرکت‌کنندگان پذیرایی می‌کنند.

رادمنش اضافه کرد: روز سوم و پایانی جشنواره نیز به همراه اختتامیه از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در میدان امام حسین (ع) جیرفت برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر بخش این دوره از جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی یک برگزیده دارد، توضیح داد: در پایان جشنواره یک اثر برگزیده به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌شود. همچنین پنج اثر دیگر در پی تعاملی که با جشنواره تئاتر صحنه‌ای در آذربایجان شرقی داشته‌ایم، به آنجا اعزام شده و اجرا خواهند داشت.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 13 =