. دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 75589 تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1402 | 20:03 ب.ظ

توزیع جهیزیه در جیرفت

طرح توزیع یک هزار و ۵۵۲ سری جهیزیه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان به صورت نمادین از جیرفت آغاز شد. به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمان در حاشیه اهدای این جهیزیه‌ها در جیرفت گفت: یک هزار و ۵۰ سری […]

طرح توزیع یک هزار و ۵۵۲ سری جهیزیه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان به صورت نمادین از جیرفت آغاز شد.

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمان در حاشیه اهدای این جهیزیه‌ها در جیرفت گفت: یک هزار و ۵۰ سری جهیزیه از یک هزار و ۵۵۲ سری جهیزیه‌های اهدایی مربوط به جنوب استان کرمان است که امروز هم در جیرفت ۱۳۰ سری تحویل زوج‌ها شد.

ناصر عسکری‌نژاد با بیان اینکه ارزش کل جهیزیه‌های اهدایی در استان ۵۴۰ میلیارد ریال است اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید داخل تمام این جهیزیه‌ها از کارخانجات ایرانی تهیه شده است.
وی با اشاره به اینکه اهدای جهیزیه به زوجین واجد شرایط گوشه‌ای از خدمات کمیته امداد است ادامه داد: حمایت از زوجین به ۲ شیوه انجام می‌شود که یکی تامین جهیزیه و دیگری کمک به ایجاد اشتغال برای آن‌ها است.
عسکری‌نژاد اضافه کرد: افراد واجد شرایطی که نتوانسته اند تسهیلات برای ازدواج تهیه کنند سهمیه تسهیلاتی برای کمیته امداد در نظر گرفته شده تا این افراد را به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی کنیم. امروز در سراسر کشور و به صورت همزمان ۲۰ هزار سری جهیزیه به زوج‌های جوان مددجو اهدا می‌شود

اعظمی نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: در لایحه بودجه سنواتی که به مجلس می‌آید نمایندگان مجلس  برای افزایش اعتبارات کمیته امداد امام (ره) تلاش می‌کنند، زیرا این نهاد اعتبارات را در جایی که باید هزینه شود، هزینه می‌کند و مجلس از این موضوع رضایت دارد.
ذبیح‌الله اعظمی افزود: در لایحه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و در طرح‌های اشتغالزای تبصره ۱۶ و ۱۸ کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت ویژه دیده شده است.
وی یادآور شد: کمیته امداد یکی از نهاد‌هایی است که موفق عمل کرده و همه اعتبارات تخصیصی را جذب می‌کند و دیوان محاسبات نیز این کهم را تایید کرده است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 9 =