. دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 75819 تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1402 | 18:24 ب.ظ

برگزاری کمیسیون دائمی هیأت امناء دانشگاه شهید باهنر کرمان

جلسه کمیسیون دائمی هیأت امناء دانشگاه با حضور رئیس و دبیر کمیسیون دائمی روز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس سازمان مرکزی برگزارشد. به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر محمدهادی زاهدی رئیس کمیسیون دائمی هیأت امناء دانشگاه و مدیر کل اداره آمار، فناوری اطلاعات و امنیت […]

جلسه کمیسیون دائمی هیأت امناء دانشگاه با حضور رئیس و دبیر کمیسیون دائمی روز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس سازمان مرکزی برگزارشد.

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر محمدهادی زاهدی رئیس کمیسیون دائمی هیأت امناء دانشگاه و مدیر کل اداره آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت استفاده از فناوری اطلاعات و دیجیتال در موضوعات فرهنگی با توجه به نامگذاری کرمان به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام تاکید کرد.
رئیس کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه شهید باهنر کرمان، ضمن عرض تبریک روز قلم به جامعه دانشگاهی به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) با موضوع فضایل و شان حضرت امیرالمومنین اشاره کرد که می فرمایند:« اگر همه درختان باغ‌ها قلم شوند و تمام دریا‌ها مرکّب و جوهر، و جن‌ها حسابگر و انسان‌ها نویسنده گردند، نمی ‏توانند فضایل علی (ع) را شمارش کنند.
دکتر زاهدی همچنین با اشاره به نامگذاری ۱۴ تیرماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز قلم، با تجلیل از اهالی قلم، عنوان داشت که قلم ودیعه و امانت الهی در دست اشرف مخلوقات عالم است، وی افزود: یکی از رسالت‌های اساتید و نخبگان، نگارش تجربیات و دستاوردهای علمی و پژوهشی است که هم موجب ماندگاری دانش کسب شده و هم ترویج علم است که مصداق حدیث گهربار زکات علم، نشر آن است.
رئیس کمیسیون دائمی هیأت امناء دانشگاه شهید باهنر کرمان بر نقش آفرینی دانشگاه در انجام رسالت های اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: امروز فضای فرهنگی استان کرمان که به واسطه وجود پربرکت شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام نامگذاری شده است، نیازمند داشتن یک نقشه راه و سند جامع فرهنگی است که نقش اساتید و نخبگان دانشگاهی در تدوین این نقشه‌ی راه و سند فرهنگی بسیار حایز اهمیت است. وی با اشاره به تصویب سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم در شورای عالی انقلاب فرهنگی بمنظور تولید محتوای دیجیتال و چندرسانه ای و توجه به فناوری های اجتماعی، نوآوری های اجتماعی و فرهنگی و تمرکز بر حوزه حکمرانی فرهنگی و اجتماعی را ضروری دانست.
دکتر حسین اکبری‌فرد رئیس دانشگاه و دبیر کمیسیون دائمی هیات امنا ضمن خیرمقدم به حضار در جلسه، و تبریک دهه امامت و ولایت و فرارسیدن عید سعید غدیر اظهار داشت: امیدوارم این جلسه منجر به نتایج مفیدی برای دانشگاه شهید باهنر و نیز برای مراکز آموزش عالی استان به ویژه مراکز تحت حمایت هیأت امنای این دانشگاه شود.

سپس جلسه وارد دستور کار شد
گفتنی است، دکتر محمدهادی زاهدی رئیس کمیسیون دائمی هیأت امناء دانشگاه ، دکتر حسین اکبری‌فرد رئیس دانشگاه شهیدباهنر کرمان و دبیر کمیسیون دائمی، دکتر شهاب کسکه، معاون مرکز هیأت‌های امناء و هیأت‌های ممیزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمدرضا علی اکبر گردان نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور در کمیسیون دائمی هیات امناء، دکتر محمدعلی نورالهی رئیس مجتمع آموزش عالی بم؛ دکتر نصرالله گرامی عضو کمیسیون دائمی دانشگاه؛ دکتر اکبر حسینی‌پورعضو کمیسیون دائمی دانشگاه؛ دکتر قاسم محمدی نژاد عضو کمیسیون دائمی دانشگاه؛ دکتر علیرضا حسن زاده عضو کمیسیون دائمی دانشگاه و دکتر وحید میرزایی عضو کمیسیون دائمی دانشگاه به عنوان عضو دائمی و اعضا مدعو دیگر حوزه‌ها، حضور داشتند.

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 19 =