. دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 75968 تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1402 | 14:47 ب.ظ

موکب شهیدان کمالی در راین آغاز به‌کار کرد

موکب الشهداء-موکب شهیدان کمالی- به میمنت عیدسعید غدیرخم توسط خانواده آغاز به‌کار کرد. به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری شبستان از راین ، منصور کمالی با گرامیداشت عیدالله الاکبر از راه اندازی موکب الشهداء-موکب شهیدان کمالی- همزمان با عیدسعید غدیرخم خبر داد. برادر شهیدان احمد و محمود کمالی هدف از آغاز بکار این موکب […]

موکب الشهداء-موکب شهیدان کمالی- به میمنت عیدسعید غدیرخم توسط خانواده آغاز به‌کار کرد.

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری شبستان از راین ، منصور کمالی با گرامیداشت عیدالله الاکبر از راه اندازی موکب الشهداء-موکب شهیدان کمالی- همزمان با عیدسعید غدیرخم خبر داد.

برادر شهیدان احمد و محمود کمالی هدف از آغاز بکار این موکب در روز عید غدیر را تلاش برای مضاعف کردن شکوه جشن‌های عیدغدیر دانست و افزود: توزیع شربت و شیرینی به اندازه چهار هزار نفر در روز عید غدیر انجام شد.

وی از ادامه فعالیت این موکب در دهه اول محرم و در صورت فراهم آمدن شرایط، در مابقی ایام محرم و صفر خبر داد و گفت: پشتیبان مالی موکب خود خانواده شهیدان کمالی است ضمن اینکه از اهدای نذورات افراد دیگر نیز استقبال می کنیم‌.

کمالی با متذکر شدن این مطلب که هدف اصلی موکب انجام اقدامات فرهنگی و تهیه بسته‌های محتوایی با تاکید بر ترویج فرهنگ “ایثار و شهادت” و “عفاف و حجاب” است؛ افزود: آماده دریافت پیشنهادات و نقطه نظرات مردمی در خصوص فعالیت های موکب هستیم.

گفتنی است؛ معلم شهید احمد(محمد) کمالی در سال ۱۳۴۱ متولد شد و در سال ۱۳۶۲ در مریوان به شهادت رسید؛ طلبه شهید محمود کمالی در سال ۱۳۴۳ در راین متولد شد و در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از حدود ۹ سال به آغوش خانواده بازگشت.

حاجیه خانم فاطمه رضاپور، مادر شهیدان کمالی، درگذشته به تاریخ ۶ دی ماه ۱۴۰۰، در طول سالیان متمادی پشتیبان فعالیت‌های فرهنگی مذهبی در راین و جیرفت بود.

با گذشت قریب به دو سال از فقدان این بانوی مومنه، منصور کمالی و خواهران هر هفته به یاد والدین و برادران جلسه قرآن خانگی برگزار می کنند و به تاسی از مادر در فعالیت‌های خیرخواهانه مشارکت دارند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + چهارده =