. دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 76014 تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 | 21:32 ب.ظ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن :۴ میلیون نفر برای مسکن ثبت‌نام کردند، اما پرونده‌ای تشکیل ندادند!

مالکی گفت: ۴ میلیون نفر فاقد مسکن در سامانه مسکن ثبت نام کردند، اما به دلیل عدم جذابیت پرونده‌ای تشکیل نداده اند. به گزارش کنارصندل به نقل خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ،مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سومین جلسه شورای مسکن استان کرمان با اعلام اینکه ما  چالش بزرگی به عنوان کمبود مسکن […]

مالکی گفت: ۴ میلیون نفر فاقد مسکن در سامانه مسکن ثبت نام کردند، اما به دلیل عدم جذابیت پرونده‌ای تشکیل نداده اند.

به گزارش کنارصندل به نقل خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ،مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سومین جلسه شورای مسکن استان کرمان با اعلام اینکه ما  چالش بزرگی به عنوان کمبود مسکن داریم، گفت: تامین مسکن وظیفه است و باید حل شود، ما هیچ هدفی جز خانه‌دار کردن مردم نداریم.

وی گفت: در این زمینه عقب ماندگی داریم و وارث کم‌کاری دولت‌های گذشته هستیم، علاوه بر این برای افزایش جمعیت نیاز به خانه‌سازی گسترده داریم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: تا ۴کنون میلیون نفر فاقد مسکن و متاهل در سامانه مسکن ثبت نام کردند، اما به دلیل نبود جاذبه تشکیل پرونده انجام نشده است.

وی گفت:  ۱۲۲ هزار استعلام سبز در استان کرمان داریم و ۴۸ هزار نفر سکونت هم معرض شده است، برنامه ما باید براساس ۱۲۲ هزار نفر باشد،در کرمان باید ۱۲۲ هزار خانه بسازیم و چاره‌ای هم غیر از این نیست، برنامه مشخص است و ثبت نامی‌ها هم آن را تایید می‌کنند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما پول تمام مطالبات و مشاوره را کامل پرداخت می‌کنیم، باید در استان کرمان به کار سرعت دهیم و جیرفت هم مطرح می‌کنیم تا کمک شود. 

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: زمین معرفی کنید و وام هم در اختیار مردم قرار دهید، باید گروه‌های سه نفر تشکیل شود تا متقاضیان با سلیقه خود خانه شان را بسازند.

وی در ادامه افزود: آماده سازی سایت‌ها تا یک ماه آینده باید انجام شود و پولش رو هم وزارتخانه می‌دهد، در حال حاضر به دلیل هم افزایی بین دستگاه های اجرایی بهترین فرصت استثنایی ساخت مسکن در کشور است.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در ادامه این جلسه گفت: در بحث تامین زمین مشکل نداریم، فقط دو نقطه در استان مشکل دارد و کار به اندازه پیش رفته است.

حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۱۲۸ هزار ۷۵۶ نفر برنامه ابلاغی داشتیم و ۱۹۶ هزار و ۵۰۹ ثبت نام داشتیم ،۴۰ درصد متقاضیان مسکن ملی مربوط به شهر کرمان است و بقیه آن در شهرستان‌های دیگر شمال استان است.

حافظی بیان کرد: در اراضی الحاقی استان هزار و ۱۰۱ هکتار الحاقی داشتیم و در کرمان نتوانستیم الحاقی داشته باشیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: دو موقعیت زمین در داخل شهر داریم، طرح ۱۰۸ هکتار در مجاورت شهرک همت و در جاده آرامستان هنرستان رضوان ۵۰هکتار زمین در نظر گرفته شده است که برای ۱۵ هزار نفر ظرفیت دارد. ۱۱ نقطه برای کرمان در نظر گرفتیم که با همه مخالفت شده است.

موسوی معاون عمرانی استاندار‌ی کرمان نیز در این جلسه گفت: ۵ هزار هکتار زمین برای طرح مسکن ملی آماده کردیم که بخشی از آن‌ها مصوب شده است و آمادگی داریم زمین هم در اختیار صنایع قرار دهیم، برای ساخت مسکن توافقاتی هم صورت گرفته است.

 ساردویی مدیر کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: ۳۶ هزار و ۲۸ نفر مجموع ثبت‌نام شده‌ها در جنوب استان کرمان است. ما در جیرفت و فاریاب مشکل زمین داریم و در جیرفت ۱۸ زمین در نظر گرفته شده است که هر کدام مشکلاتی داشتند.

ساردویی بیان کرد: ۲۳ هزار و ۵۲۹ نفر سه شرط را دارند ۳ هزار و ۳۴۹ نفر واریزی داشتند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =