. شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

کد خبر: 76498 تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 | 15:10 ب.ظ

فیلم| استفاده از آب کشاورزی برای آشامیدن در برخی روستاهای رودبارجنوب

جهت مشاهده فیلم بر روی تصویر کلیک کنید اهالی برخی روستاهای رودبارجنوب می‌گویند ۲ سال است آب شرب ندارند، حالا وضعیتشان سخت‌تر نیز شده و مجبورند از آب کشاورزی بنوشند؛ درحالی که مدیر امور آب و فاضلاب این شهرستان قول رفع مشکل کم آبی این مناطق را طی کمتر از یک ماه آینده می‌دهد. به […]

جهت مشاهده فیلم بر روی تصویر کلیک کنید

اهالی برخی روستاهای رودبارجنوب می‌گویند ۲ سال است آب شرب ندارند، حالا وضعیتشان سخت‌تر نیز شده و مجبورند از آب کشاورزی بنوشند؛ درحالی که مدیر امور آب و فاضلاب این شهرستان قول رفع مشکل کم آبی این مناطق را طی کمتر از یک ماه آینده می‌دهد.

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرنگار ایرنا برخی از روستاهای رودبارجنوب از جمله رحمت آباد و مزارآباد در مسیر جاده رودبارجنوب به زهکلوت، به گفته اهالی حدود ۲ سالی است که با کاهش فشار آب دیگر از نعمت آب آشامیدنی بهره مند نیستند و از آب کشاورزی به عنوان آب شرب استفاده می کنند.

البته همه آنان از چاه و موتور آب برخوردار نیستند و نه تنها در تامین آب شرب بلکه برای آب به عنوان نظافت و دیگر مصارف هم مشکلات و سختی هایی دارند که ناچارند گالن به دست به مناطقی بروند که امکان تهیه آب در آنجا هست.

مدیر امور آب و فاضلاب رودبار جنوب روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: افت سطح آب های زیرزمینی و چاه ها موجب کاهش فشار آب و محرومیت این مردم از آب شرب شده و راهکار این بوده که چاه جدیدی را تجهیز کنیم.

محمدعلی صالحی افزود: خط انتقال شهرک انجام شده و از آنجا که خط انتقالی هم برای همین شبکه وصل می شود منتظر اتمام کار خط برق هستیم.

وی اضافه کرد: خط برق در حال اتمام است و پیگیر امتیاز برق هستیم که تجهیزات مورد نیاز از جمله پمپ، موتورخانه و کابل را نیز به استان ارجاع داده ایم تا تهیه شود.

صالحی یادآور شد: مکاتبه برای تهیه کنتورهای برق هم انجام شده و تخمین زده می شود کمتر از یک ماه آینده مشکل آب مردم این مناطق حل شود و بتوانند از آب شرب استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه این مناطق در گذشته از آب بهره مند بودند ادامه داد: در زمستان هم که برداشت از آب های زیرزمینی کمتر و فشار آب بیشتر است این مشکلات وجود ندارد که در تابستان هم آبرسانی سیار انجام می شود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 12 =