. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 77184 تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1402 | 15:34 ب.ظ

ورود بازرسان وزارت کشور و راه و شهرسازی به طرح مسکن ملی کرمان

بازرسان وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی در حالی از پروژه‌های طرح نهضت مسکن ملی کرمان بازدید کردند که بنا به گفته محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، استان این طرح عقب‌ماندگی‌هایی دارد. به گزارش کنارصندل به نقل خبرگزاری فارس از کرمان، شورای مسکن استان کرمان در حالی ظهر امروز چهارشنبه ۱۱ مردادماه‌ برگزار شد که […]

بازرسان وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی در حالی از پروژه‌های طرح نهضت مسکن ملی کرمان بازدید کردند که بنا به گفته محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، استان این طرح عقب‌ماندگی‌هایی دارد.

به گزارش کنارصندل به نقل خبرگزاری فارس از کرمان، شورای مسکن استان کرمان در حالی ظهر امروز چهارشنبه ۱۱ مردادماه‌ برگزار شد که بازرسان وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی نیز بعد از بازدید از پروژه مسکن ملی شهر کرمان در این جلسه حضور داشتند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات پروژه‌ها قرار گرفتند.

بازرسان در این جلسه با انتقاد از اجرای نامطلوب طرح مسکن ملی در کرمان بعد از حدود ۲ سال از آغاز این طرح بر اجرای هرچه سریع‌تر  مسکن ملی با تامین زمین مورد نیاز و اعطای تسهیلات بانکی تاکید کردند.

در همین حال معاون عمرانی استاندار کرمان در این جلسه اظهار داشت: گروه بازرسی از وزارت کشور و راه و شهرسازی برای موضوعات مرتبط با سایت‌های طرح مسکن ملی و مشاوران املاک و بنگاه‌ها به استان‌ها مراجعه و گزارش تهیه می‌کنند تا نواقص مشخص و اصلاح شود.

 سید مصطفی آیت‌اللهی‌موسوی ادامه داد: ۲۳۷ هزار و ۹۱۱ نفر برای مسکن ملی ثیت‌نام کردند که ۵۳ هزار و ۴۸۵ نفر تایید نهایی شدند و ۲۲ هزار و ۱۲۰ نفر تعیین تکلیف نشده‌اند.

وی ابراز داشت: ۲۸ هزار و ۹۴۱ افتتاح حساب برای مسکن‌ ملی در استان کرمان انجام شده است و ۷۶ درصد متقاضیان نیز واریز وجه هم داشته‌اند.

آیت‌اللهی‌موسوی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۴۰۴ پروانه مسکن ملی در شمال استان کرمان اخذ شده است، گفت: یک هزار و ۵۰۸ واحد در مرحله پایان کار هستند.

وی ادامه داد: ۳۹۲ بازرسی از املاک استان کرمان انجام شده که ۲۵ مورد پلمب و ۴۴۰ مورد جریمه شده‌اند و این شرایطی‌ست که یک هزار و ۹۹۸ مشاور املاک داریم و ۵۲۷ واحد غیرقانونی مشاور املاک در استان فعال هستند.

رضا حافظی مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان نیز در سخنانی اظهار کرد: ۲۰۱ هزار و ۴۰۷ نفر برای مسکن‌ملی در شمال کرمان ثبت‌نام کردند که ۴۹ هزار و ۱۲۵ نفر تایید شده‌اند.

وی بیان کرد: چهار شهر در استان کرمان بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند و بیشترین ثبت‌نام‌ها در همین شهرهاست و شهر کرمان ۴۰ درصد مسکن ملی استان را دارد.

حافظی از الحاق اراضی به ۲۳ شهر در استان کرمان خبر داد و افزود: الحاق اراضی با ۱۸ شهر دیگر هم در دستور کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان نیز اظهار داشت: ۳۶ هزار و ۴۹۵ نفر متقاضی مسکن ملی در جنوب استان کرمان داریم و یک هزار و ۱۳۱ واحد خودمالک شهری هستند و ۲ هزار و ۲۶۶ پروژه مسکن ملی را در جنوب استان کرمان آغاز کرده‌ایم در شهر جیرفت فقط مشکلات زیادی در زمینه مسکن ملی داریم.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 18 =