. جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 77408 تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 | 20:14 ب.ظ

مدرسه اسفندقه جیرفت مرمت می‌شود

ایسنا/کرمان معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از مرمت مدرسه تاریخی اسفندقه جیرفت با اعتباری معادل ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد. مجتبی شفیعی امروز ۱۴ مردادماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در این عملیات مرمتی فعالیت‌هایی همچون اندود کاه گل پشت بام و نما و همچنین اندود گچ و نماچینی انجام […]

ایسنا/کرمان معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از مرمت مدرسه تاریخی اسفندقه جیرفت با اعتباری معادل ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد.

مجتبی شفیعی امروز ۱۴ مردادماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در این عملیات مرمتی فعالیت‌هایی همچون اندود کاه گل پشت بام و نما و همچنین اندود گچ و نماچینی انجام می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: قدمت این مدرسه تاریخی به دوره پهلوی باز می‌گردد و دارای ارزش تاریخی بالایی است.

او خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد زیاد بناهای تاریخی استان کرمان و همچنین عدم اعتبار کافی برای مرمت آنها نیاز است که مسئولان مرتبط در شهرستان‌های مختلف با اداره‌کل میراث فرهنگی استان همکاری داشته باشند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =