. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 78723 تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 | 19:18 ب.ظ

امام جمعه موقت جیرفت در جلسه انجمن مطرح کرد؛کتاب یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های انسان‌سازی است

امام جمعه موقت جیرفت در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی عنوان کرد: کتاب یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های انسان‌سازی است و موجب کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی خواهد شد. به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان، سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان به ریاست امین الله شهدادنژاد، معاون سیاسی، امنیتی […]

امام جمعه موقت جیرفت در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی عنوان کرد: کتاب یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های انسان‌سازی است و موجب کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان، سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان به ریاست امین الله شهدادنژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و با حضور روح‌الله اکبری‌نیا، امام جمعه موقت جیرفت و رئیس اداره تبلیغات اسلامی؛ امیر صباحی، رئیس دانشکده فنی جیرفت؛ بهزاد جعفری، رئیس جهاد دانشگاهی؛ ناصر افضلی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی و سایر اعضاء با محوریت بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه‌ها، بررسی راهکارهای ارتقاء شاخص‌های کتابخوانی در مدارس و دانشگاه‌ها و … در فرمانداری جیرفت تشکیل شد.

امین الله شهدادنژاد، معاون سیاسی فرماندار ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس و تبریک فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس با تأکید بر اهمیت نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان گفت: منشأ پیشرفت همه جانبه هر جامعه‌ای، کتاب و علاقه‌مندی به مطالعه است و برای رسیدن به این هدف مهم ضمن تقویت جایگاه کتاب در بین خانواده‌ها و مردم نیازمند تعامل آموزش و پرورش و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان هستیم.

امام جمعه موقت جیرفت و رئیس اداره تبلیغات اسلامی، تلاش برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه را وظیفه همه مسئولین دانست و افزود: کتاب یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های انسان‌سازی است و موجب کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

 وی برگزاری مسابقات کتابخوانی به مناسبت‌های مختلف را راهکاری مناسب جهت ترغیب مردم به مطالعه دانست و خواستار همکاری همه ادارات به ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در برگزاری بهتر و مشارکت بیشتر دانش‌آموزان و دانشجویان شد.

امیر صباحی، رئیس دانشکده فنی جیرفت ضمن تأکید بر این‌که علم و دانایی ثروت است و موجب پیشرفت اساسی در انسان می‌شود، خاطرنشان کرد: عادت به کتاب‌خوانی و مطالعه موجب شکوفایی توانایی‌های نهفته در انسان خواهد شد.

وی همچنین در خصوص همکاری در اجرای برنامه‌های کتابخوانی، مسابقات و استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی در انجام خدمات مرجع مجازی ویژه دانشجویان این دانشکده قول مساعد داد.

در ادامه ناصر افضلی، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان ضمن ارائه گزارشی از مشارکت شهرستان در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، مسائل و مشکلات کتابخانه‌ها و تعامل بیشتر آموزش و پرورش با کتابخانه‌ها جهت عضویت دانش آموزان، خواستار همکاری دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب بی‌پرده با حجاب اثر نعیمه اسلاملو در آبان ماه شد.

 در پایان ضمن تقبل جوایز مسابقه کتابخوانی در سطح شهرستان از طرف اعضای انجمن، اعضا به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 4 =