. شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 78962 تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1402 | 11:44 ق.ظ

ضرغامی: تپه‌های تاریخی کنارصندل و قلعه کوچک در جنوب کرمان تعیین حریم می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تپه‌های تاریخی کُنارصندل و قلعه کوچک در جیرفت واقع در جنوب کرمان تعیین حریم دقیق و فنس کشی خواهد شد. به گزارش کنارصندل به نقل از ایرنا ، سید عزت الله ضرغامی عصر روز سه‌شنبه در بازدید از این تپه‌های تاریخی اظهارداشت: اعلام کردم که این موضوع […]

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تپه‌های تاریخی کُنارصندل و قلعه کوچک در جیرفت واقع در جنوب کرمان تعیین حریم دقیق و فنس کشی خواهد شد.

به گزارش کنارصندل به نقل از ایرنا ، سید عزت الله ضرغامی عصر روز سه‌شنبه در بازدید از این تپه‌های تاریخی اظهارداشت: اعلام کردم که این موضوع برآورد اعتبار و فنس کشی با اولویت فازبندی شود تا حفاظت اولیه از منطقه صورت گیرد و بعد از مطالعه دقیق پژوهشی در مورد وضعیت تپه تاریخی اعتبارات برای کاوش های بعدی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: جیرفت و عنبرآباد به لحاظ میراث فرهنگی بسیار غنی هستند و جای کار زیاد و تلاش مضاعف دارد تا حداقل ماموریت های ما در این حوزه انجام گیرد.
ضرغامی اصافه کرد: نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی درخواست راه‌اندازی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی جنوب کرمان را به وزارت داده‌ و من هم موافقت کرده‌ام و به سرعت انجام می‌شود.

تپه قلعه کوچک متعلق به دوران هزاره سوم قبل از میلاد است اما در دوران تاریخی(هخامنشیان و اشکانیان) و دوران اسلامی هم مورد استفاده و زندگی بوده است.

تپه کُنار صندل هم که قدیمی ترین خط در آن کشف شده متعلق به هزاره سوم و شروع شهرنشینی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به استان کرمان به جنوب کرمان هم سفر کرد. او در این سفر ضمن حضور در محل ساخت مجتمع تفریحی، علمی و فرهنگی بام بهشت در درب بشهت جیرفت از مراحل ساخت آن بازدید کرد.

ضرغامی سپس از مجتمع گردشگری آرمین دلفارد بازدید کرد و قول مساعدت برای راه‌اندازی مجدد آن را داد.

وی همچنین در این سفر از مجتمع گردشگری و سوارکاری جیرفت و موزه این شهر بازدید کرد.

ضرغامی همچنین در محل طرح در حال ساخت موزه بزرگ جیرفت هم حاضر شد و قول هایی برای تامین اعتبارات بیشتر برای تسریع در ساخت آن داد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان هم از ٢ تپه باستانی کنارصندل و قلعه کوچک در جیرفت دیدن کرد.

تصاویر : امینه رزمی

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 20 =