. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 79414 تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1402 | 06:07 ق.ظ

مدیرکل زندان‌های استان کرمان :ضرورت جابجایی زندان‌ها از مراکز شهرهای رفسنجان، زرند و جیرفت

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری ایسنا ، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان کرمان با اشاره به مشکلات پیش روی زندان‌های استان کرمان، گفت: جابجایی زندان‌های رفسنجان، زرند و جیرفت به مکانی خارج از شهر بدلیل مسائل زیست محیطی و امنیتی اهمیت بسیار زیادی دارد. رضا ذوالفعلی نژاد ۱۶ مهرماه در نشست با رئیس […]

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری ایسنا ، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان کرمان با اشاره به مشکلات پیش روی زندان‌های استان کرمان، گفت: جابجایی زندان‌های رفسنجان، زرند و جیرفت به مکانی خارج از شهر بدلیل مسائل زیست محیطی و امنیتی اهمیت بسیار زیادی دارد.

رضا ذوالفعلی نژاد ۱۶ مهرماه در نشست با رئیس کل دادگستری استان و دادستان کرمان با تاکید بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس اظهار کرد: در حال حاضر از تمام مددجویانی که در زندان‌های استان کرمان در حال تحمل کیفر حبس هستند، ۹۴ درصد بومی و شش درصد غیربومی هستند.

وی افزود: از این تعداد ۹۵ درصد مرد و پنج درصد زن و ۳۰ درصد مددجویان مجرد و ۷۰ درصد آنان متاهل هستند، ضمن اینکه ۳۹ درصد زندانیان را افراد سابقه دار تشکیل می‌دهند.

ذوالفعلی نژاد با اشاره به اینکه قریب به ۶۷ درصد زندانیان استان کرمان را افراد کم سواد تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: آمار زندانیان استان نسبت به سال گذشته، شش درصد کاهش دارد اما متاسفانه در جرم سرقت نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش وجود داشته است.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان گفت: همچنین در عملکرد شش ماهه نخست امسال در زندان کرمان تعداد جلسات دادرسی الکترونیکی ۶۵۱۱ مورد بوده و برای ۲۷۸ نفر پابند الکترونیکی صادر شده، و تعداد کل آزادی زندانیان در شش ماهه امسال ۸۸۹۰ نفر بوده است.

وی از افزایش تمایل به حفظ قرآن کریم در میان مددجویان خبر داد و افزود: در مجموع ۵۲۳ نفر حافظ قرآن در بین زندانیان استان است که ۵۰۱ نفر حافظ یک تا پنج جزء، هفت نفر پنج تا ۱۰ جزء، ۱۰ نفر ۱۰ تا ۲۰ جزء و پنج نفر حافظ کل قرآن است.

ذوالفعلی نژاد با اشاره به توجه ویژه اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان در زمینه اشتغال آفرینی زندانیان گفت: در مجموع ۲۳۱۵ نفر مددجوی زندان‌های استان تحت حرفه‌آموزی قرار گرفته‌اند تا بعد از آزادی از زندان زمینه اشتغال آنان فراهم شود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =