. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 79541 تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 | 18:34 ب.ظ

همایش بزرگداشت روز ملی دامپزشکی برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز ملی دامپزشکی با حضور دکتر احمدپور رئیس سازمان، حجه الاسلام والمسلمین سید بهروز حسینی زاده مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان، مدیر شعب بانک کشاورزی جنوب، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، مدیران کل و مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه ادارات کل وابسته، معاون فرماندار شهرستان عنبرآباد، […]

مراسم بزرگداشت روز ملی دامپزشکی با حضور دکتر احمدپور رئیس سازمان، حجه الاسلام والمسلمین سید بهروز حسینی زاده مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان، مدیر شعب بانک کشاورزی جنوب، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، مدیران کل و مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه ادارات کل وابسته، معاون فرماندار شهرستان عنبرآباد، مدیران عامل شرکت های وابسته، معاونین و مدیران ستادی و اجرایی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، پرسنل اداره کل دامپزشکی و دامپزشکان در محل سالن اجتماعات سازمان برگزار گردید.

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان دکتر احمد احمد پور گفت: امروزه با اتفاقاتی که در دنیا رقم خورده است امنیت غذایی در کنار امنیت نظامی و اقتصادی از مؤلفه های قدرت کشورها به شمار میرود.
وی افزود: سلامت جامعه وابسته به تولید محصول باکیفیت و سالم است که در این زمینه در تولیدات فرآورده‌های گوشتی، نظارت بر سلامت تولید محصولات گیاهی با مدیریت حفظ نباتات و سازمان غذا و دارو و نظارت بر تولید سالم فرآورده‌های دامی توسط اداره کل دامپزشکی صورت می گیرد.
وی بیان داشت: قریب به ۵ میلیون تن محصول در جنوب کرمان تولید می شود که نیاز به نظارت ویژه برای صادرات و مصرف داخل دارند که خوشبختانه با وجود پیگیری ها و نظارت های ارکان وابسته، این تولیدات به دست مصرف کننده میرسد.
وی تصریح کرد: محصولات تولیدی منطقه جنوب کرمان در کشور از تاثیر پذیری ویژه ای برخوردار است بطوری که توانستیم در سال زراعی گذشته با تولید قریب به ۲۰۰ هزار تن محصول گندم در رسیدن به خودکفایی نقش مهمی ایفا کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ضمن تقدیر از زحمات دامپزشکان، کارشناسان و پرسنل دامپزشکی جنوب کرمان خواستار نظارت های ویژه این اداره کل در جهت تولید غذای سالم و با کیفیت برای داشتن جامعه ای سالم شد.
حجت الاسلام والمسلین سید بهروز حسینی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز بیان داشت: برای داشتن جامعه سالم باید محصول حلال و پاکیزه در اختیار مردم قرار گیرد و یکی از دستگاه های خدمت رسان در این امر سازمان دامپزشکی کشور و اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان است که نقش مهمی در این زمینه ایفا میکند.
وی در پایان از نظارت این اداره کل در ذبح شرعی و نظارت های بهداشتی برای تولید غذای حلال، پاکیزه و نظارت بهداشتی برای جلوگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام تشکر و قدردانی کرد.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =