. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 79610 تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 | 20:53 ب.ظ

مراسم تجلیل از کارکنان عرصه عدالت ویژه دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت در مجموعه گردشگری دیار کهن برگزار شد.

افشین صالحی نژاد در این مراسم، عملکرد ۶ ماهه دادسرای عمومی شهرستان جیرفت را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد کارکنان دادسرا در ۲ شیفت کار کردند و به همت همکاران دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت در بین حوزه های دادستانی استان کرمان موفق به کسب رتبه اول شد. به […]

افشین صالحی نژاد در این مراسم، عملکرد ۶ ماهه دادسرای عمومی شهرستان جیرفت را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد کارکنان دادسرا در ۲ شیفت کار کردند و به همت همکاران دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت در بین حوزه های دادستانی استان کرمان موفق به کسب رتبه اول شد.

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری شبستان، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت بیان کرد: با ۱۴ هزار و ۴۹۴ فقره پرونده از سال گذشته وارد سال ۱۴۰۲ شدیم که با کار جهادی همکاران در پایان شهریورماه سال جاری از این میزان پرونده یکهزار و ۸۹۷ فقره کاهش یافته و موجودی شعب ما به ۱۲ هزار و ۵۹۸ پرونده رسیده است.

صالحی نژاد با اشاره به میزان ورودی، خروجی و نرخ رسیدگی پرونده ها نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: امسال ۹ هزار و ۹۹۱ فقره پرونده ورودی به دادسرای عمومی و انقلاب بوده که نرخ رسیدگی به آنها ۱۱۸ درصد است و این عملکرد بی نظیر دادسرا را به جایگاه اول استان رسانده است.

این مقام قضایی شهرستان جیرفت ادامه داد: ورودی پرونده در ابتدای سال گذشته ۷ هزار و ۲۱ فقره و نرخ رسیدگی آن نیز ۹۲ درصد بوده است.

وی با یادآوری این که در ۶ ماهه ابتدای سال جاری به نسب سال قبل بیش از ۵۰ درصد از پرونده ها بیشتر مختومه شدند، تصریح کرد: مهمترین شاخصه رضایت مندی مردم و تعیین تکلیف پرونده ها بود که با اختلاف آماری زیادی از استان، توانستیم رتبه اول را کسب کنیم.

صالحی نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حوزه قضایی شهرستان جیرفت حتی یک پرونده غیر ثبتی نداریم و مردم می دانند برای روند رسیدگی به پرونده به کدام شعبه مراجعه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت اظهار کرد: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری میزان ابلاغ الکترونیکی به ۹۵ درصد رسیده است که امیدواریم تا پایان سال به همت همکاران این میزان را به ۹۸ درصد افزایش دهیم.

وی بیان کرد: در ۶ ماهه اول امسال پرونده های تمام الکترونیک به یکهزار و ۴۶۰ فقره رسیده است اما در مدت مشابه سال قبل این رقم زیر ۱۰۰ بوده است که شاهد رشد چشمگیری در الکترونیک شدن پرونده ها هستیم.

صالحی نژاد با یادآوری این که روند موجودی پرونده ها در کلیه شعب کاهشی است، عنوان کرد: شعبه اول اجرای احکام کیفری با ورود یکهزار فقره پرونده، نرخ رسیدگی آن ۱۹۰ درصد بوده که در بین شعب، بهترین نرخ رسیدگی را داشته است.

این مقام قضایی شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: شعبه دوم بازپرسی ورودی پرونده ۹۹۷ فقره، خروجی یکهزار و ۱۶۳ فقره و نرخ رسیدگی به آن ۱۱۹ درصد بوده که می توان گفت به ازای هر ۱۰۰ پرونده ورودی به این شعبه ۱۱۹ پرونده خارج شده است که این میزان خروجی عملکرد بی نظیری است.

وی اضافه کرد: در مجموع در ۶ ماهه ابتدای سال جاری با کار جهادی همکاران ۱۹ هزار و ۴۴۷ پرونده در دادسرای جیرفت رسیدگی و مختومه شد.

صالحی نژاد ابراز کرد: امیدواریم با همین عملکرد ۶ ماهه اول، ۶ ماهه دوم نیز به پایان برسد تا امید به عدالت و دستگاه قضا در مردم بیشتر شود.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت اظهار کرد: شعبه دادستانی در ۶ ماهه اول سال جاری توانستند میزان ورودی پرونده ها را تا ۶۵ درصد کاهش دهد

وی با بیان اینکه در هر یک از شاخص های بررسی شده اظهار کرد: در این بررسی ها هر دو شعب بازپرسی نیز جزء شعب برتر استان انتخاب شدند.

صالحی نژاد خاطرنشان کرد: میانگین متوسط زمان رسیدگی به پرونده یک شاخص مهم است یعنی از زمان ورود پرونده به سیستم قضایی تا خروج از سیستم، رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم.

این مقام قضایی شهرستان جیرفت با اشاره به این که میانگین رسیدگی به پرونده ها رشد چشمگیری داشته، بیان کرد: متوسط میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها ۱۰۴ روز بوده که امیدواریم تا پایان سال جاری به ۸۰ روز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی دستگاه قضایی شهرستان جیرفت تحول و تعالی است، تاکید کرد: علی رغم عملکرد مطلوب اما تا رسیدن به دادسرای عمومی در تراز انقلاب اسلامی فاصله زیادی داریم.

صالحی نژاد با بیان اینکه از مردم می خواهیم به ما فرصت دهند تا به تحول و تعالی برسیم و چناچه به لحاظ حجم بالای پرونده روند رسیدگی طولانی شد عذرخواهیم و ، تصریح کرد: ما همه تلاش خواهیم کرد با برنامه و زمانبندی به این مهم دست یابیم، علی رغم عملکرد بی نظیر در ۶ ماهه اول سال با دادسرای پویا در تراز نظام اسلامی فاصله داریم.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت ابراز کرد: امیدواریم با موافقت دستگاه قضایی استان، شعب بازپرسی و اجرای احکام افزایش یابند چرا که تکمیل شدن چارت دادسرا به روند هر چه بهتر رسیدگی به پرونده ها کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: ورودی واقعی پرونده ها به دستگاه قضایی ۹ هزار و ۹۹۱ پرونده بوده که تلاش ما بر این است که میزان ورودی پرونده ها را با کمک سایر نهادها کاهش دهیم چرا که بسیاری از جرائم در شهرستان قابل کاهش است.

تصاویر : امینه رزمی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + شانزده =