. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 79637 تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 | 20:55 ب.ظ

معدوم سازی بیش از” ۸۸۰ هزار “عدد بیسکویت،کیک و انواع نوشیدنی تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز در شهر جیرفت

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان جیرفت رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: معدوم سازی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلو گرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز در این شهرستان جمع‌آوری و معدوم‌سازی شد. دکترعلیرضا مقبلی با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای بازدید و […]

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان جیرفت رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: معدوم سازی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلو گرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز در این شهرستان جمع‌آوری و معدوم‌سازی شد.

دکترعلیرضا مقبلی با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای بازدید و بازرسی روزانه کارشناسان از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی سطح شهرستان جیرفت مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز جمع‌آوری و حسب دستور معاون دادستان شهرستان برابر مقررات معدوم گردید.

دکتر مقبلی تصریح کرد:این اقلام شامل بیش از ۵۲۰ هزار عدد انواع بیسکویت،بیش از ۳۶۷هزار عدد انواع نوشیدنی،بیش از ۱۳۸ هزار چیپس و اسنک،۷۹۴۰عدد سس ۲۴۰ عدد ماکارونی و ۱۴۴ عدد رب گوجه‌فرنگی…می شود.

رئیس‌ مرکز بهداشت در حاشیۀ معدوم‌سازی مواد غذایی که با حضور نماینده شرکت پخش صورت گرفت ضمن ارائۀ توضیحاتی در خصوص بازرسی از عمده فروشی‌های و انبارهای برندهای خاص در شهرستان از عموم شهروندان تقاضا نمود خرید اقلام مواد غذایی را از مراکز مجاز تهیه و هنگام خرید به تاریخ تولید و مصرف، پروانۀ بهداشتی و علامت سیب سلامت دقت نمایند.

رئیس مرکز بهداشت جیرفت تصریح کرد: به مدیران عامل شرکت ها و انبارهای با برندهای مختلف همچون لبنیات ،کیک ، آبموها و انواع نوشابه‌ها موجود در شهرستان اخطار می‌شود چنانچه در صورت بارزرسی مجدد از این اماکن توزیع و فروش بازرسان با انباشت این هجمه از مواد غذای غیرقابل مصرف مواجه شوند، ضمن پلمب و نصب بنر دال بر دلائل پلمب به مراجع قضائی معرفی و نام برند ( نام تجاری)آنها نیز در رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

وی افزود بعضی از این انبارهای مستقر در جیرفت که در سطح جنوب توزیع با برندها مختلف دارند برای چندمین‌بار مرتکب این خلاف قانون شده‌اند.

وی اظهار داشت: با توجه به سوء‌استفادۀ سودجویان در استفاده از رنگ‌ها و افزودنی‌های غیر مجاز و صنعتی در برخی از مواد غذایی و تنقلات، والدین محترم نسبت به خرید مواد غذایی توسط دانش‌آموزان و کودکان خود حساسیت لازم را داشته باشند و در صورت مشاهدۀ هرگونه موارد غیر بهداشتی مراتب را به سامانۀ ۱۹۰ یا تلفن۰۳۴۴۳۲۱۸۵۱۲ اعلام نمایند

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =