. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 79736 تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1402 | 14:35 ب.ظ

برگزاری جلسات اخلاق در « مکتب شهید سلیمانی» ویژه مدیران دستگاههای اجرایی استان کرمان

برگزاری سلسله جلسات اخلاق در« مکتب شهید سلیمانی» ویژه مدیران دستگاههای اجرایی به میزبانی اداره کل استاندارد استان کرمان با تدریس نماینده معزز ولی فقیه و حضور استاندار محترم کرمان در پایان هفته استاندارد. به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمان، امروز یکشنبه مورخ ۳۰/۷/۱۴۰۲ سلسله جلسات اخلاق […]

برگزاری سلسله جلسات اخلاق در« مکتب شهید سلیمانی» ویژه مدیران دستگاههای اجرایی به میزبانی اداره کل استاندارد استان کرمان با تدریس نماینده معزز ولی فقیه و حضور استاندار محترم کرمان در پایان هفته استاندارد.


به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمان، امروز یکشنبه مورخ ۳۰/۷/۱۴۰۲ سلسله جلسات اخلاق در « مکتب شهید سلیمانی» ویژه مدیران دستگاههای اجرایی به میزبانی اداره کل استاندارد استان کرمان با تدریس نماینده معزز ولی فقیه و حضور استاندار محترم کرمان در پایان هفته استاندارد در محل بیت الزهرا(س) سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار گردید.


در این مراسم ابتدا مسلم بسیج، سرپرست اداره کل استاندارد استان کرمان ضمن خیر مقدم به مدعوین برنامه های عملیاتی و رویکرد اداره کل را در خصوص مکتب سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی تشریح و تبیین نمود. سپس حجه السلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه معزز کرمان گفت: امروز شاهد قتل عام هزاران زن و کودک به شکل وحشیانه در غزه هستیم اما غرب نسبت به آن تجاوز و ظلم به حقوق مردم فلسطین عکس‌العمل نشان نداده است.

ایشان خواستار حمایت مردم فلسطین از سوی شهروندان استان کرمان شد.وی گفت وظیفه داریم در تجمعی که امروز بعدالظهر در دفاع از حقوق مردم غزه برگزار می شود شرکت نماییم. نماینده محترم ولی فقیه گفت: ظلم به سه قسم است ۱- ظلم به خودمان ۲- ظلم به دیگران ۳- ظلم به خدا.

ایشان در رابطه با ظلم با خود گفت انسان گاهی اوقات خودش هم ظالم می شود و هم مظلوم ظلم به خود مصادیق متعددی دارد که یکی شرک است شرک مصداق ظلم به خود است و ظلم به خدا چون خدایی که قادر مطلق است و مالک تمام هستی و غیر از او هیچ کس در این جایگاه یعنی جایگاه اولوهیت؛ معنا و مفهوم ندارد. خداوند عالم و خیر خواه مطلق است. اگر بگویند توحید خلاصه و فشرده اصول دین است حرف گزافی نگفته اند و این کاملا حرف درستی است.

حال کسی بیاید اصل مهم دین را که مربوط به خدای تبارک و تعالی است بخواهد دست اندازی کند ظلم بزرگی مرتکب شده است. از عدالت خارج شدن ظلم است. اگر کسی نعوذ بالله برای خداوند عالم شریک قایل شود جایگاه خود را که انسان اشرف مخلوقات است در حد یک سنگ یا مجسمه پایین آورده انسانی که می تواند جانشین خدا در روی زمین باشد، مقام والای خود را تنزل داده است . در نگاه دینی ما حق نداریم به حق خودمان تجاوز کنیم. ما در نگاه دینی نه مالک حقیقی خودمان هستیم و نه مالک اموال مان. نگاه دینی به ما و اموال مان نگاه امانت داری است ما در امانت نباید خیانت کنیم. خیانت در امانت ظلم است. امروز می خواهیم از نوع دیگری ظلم حرف بزنیم و آن ظلم و تجاوز به حقوق دیگران است . اینکه ما بستر ظلم کردن را فراهم کنیم هم باز ظلم است.

ایشان با اشاره به اینکه رژیم سفاک صهیونیستی اکنون در پایان عمر خود قرار گرفته، و با حمایت آمریکا درنده خویی را به نهایت رسانده و مردم فلسطین و صاحبان اصلی آن دیار را به وحشیانه‌ترین شکل، مورد هجوم قرار داده است گفت: لازم است ما در کنار همۀ مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی به هر صورتی که مقدور است از این مظلومان دفاع کنیم و بدانیم پیروزی نهایی برای مستضعفان است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 19 =