. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 79800 تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1402 | 14:53 ب.ظ

عنبرآباد رتبه اول سطح زیر کشت و تولید مرکبات استان کرمان

❇️به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی عنبرآباد مهندس پیرنیا مدیر جهاد کشاورزی گفت : شهرستان عنبرآباد با تولید حدود ۲۰۰ هزار تن مرکبات در استان کرمان مقام اول تولید را دارد. 🔸مهندس پیرنیا اظهار کرد: حدود ۱۳ هزار هکتار از باغات شهرستان به کاشت محصول مرکبات اختصاص یافته که از […]

❇️به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی عنبرآباد مهندس پیرنیا مدیر جهاد کشاورزی گفت : شهرستان عنبرآباد با تولید حدود ۲۰۰ هزار تن مرکبات در استان کرمان مقام اول تولید را دارد.

🔸مهندس پیرنیا اظهار کرد: حدود ۱۳ هزار هکتار از باغات شهرستان به کاشت محصول مرکبات اختصاص یافته که از کل این سطح ۱۱ هزار هکتار آن مثمر است.

🔸وی گفت: بیش از ۲۰ رقم مرکبات در منطقه تولید می شود که شامل انواع ارقام لیمو ترش، لیمو شیرین، پرتقال محلی، والنسیا، انواع نارنگی و گریپ فروت است.

🔸پیرنیا بیان کرد: کار برداشت محصول از شهریور ماه با ارقام زودرس آغاز شده و با برداشت ارقام دیررس شامل والنسیا و انواع گریپ فروت تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.

🔸مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد افزود: از این سطح حدود۱۶۰۰ هکتار پرتقال رقم ناول است که بیشتر آن در مناطق کوهپایه ای شهرستان واقع شده و در حال حاضر در مرحله برداشت بوده و با توجه به اقلیم مناسب و عدم استفاده از مواد و کودهای شیمیایی از سلامت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

🔸وی افزود : شهرستان عنبرآباد از نظر سطح زیرکشت مرکبات مقام اول را در استان کرمان دارد و پیش بینی می شود از مجموع سطوح باغات تا پایان فصل برداشت حدود ۲۰۰هزار تن انواع محصول سالم مرکبات در منطقه که از نظر کیفیت و سلامت محصول منحصر به فرد است، برداشت و ‌روانه بازار شود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =