. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 80039 تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 | 16:06 ب.ظ

کتابخانه های محلی در حاشیه شهرها جدی گرفته شوند

ستاندار کرمان راه‌اندازی کتابخانه‌های محلی را با هدف توسعه فرهنگی به ویژه مناطق محروم و حاشیه شهرها، موثر دانست. به گزارش کنارصندل به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدمهدی فداکار صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد فرهنگسرا‌ها در مناطق می‌تواند موجب گسترش فرهنگ کتابخوانی در این مناطق […]

ستاندار کرمان راه‌اندازی کتابخانه‌های محلی را با هدف توسعه فرهنگی به ویژه مناطق محروم و حاشیه شهرها، موثر دانست.

به گزارش کنارصندل به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدمهدی فداکار صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد فرهنگسرا‌ها در مناطق می‌تواند موجب گسترش فرهنگ کتابخوانی در این مناطق و تا حدودی کاهش آسیب‌های اجتماعی شود. 

وی راه‌اندازی کتابخانه‌های محلی را با هدف تقویت فضا‌های مطالعاتی و توسعه فرهنگی به ویژه مناطق محروم و حاشیه شهرها، موثر دانست. 

احمد وفایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان از اوضاع رو به بهبود شاخص کتابخانه‌ها گفت.

وی اظهار کرد: بیش از یک میلیون جلد کتاب در ۶ ماهه اخیر در استان به امانت رفته است و در جشنواره ملی کتابخانی رضوی با ۸۰ هزار شرکت کننده براساس کد ملی، رتبه اول کشوری را کسب کردیم.

وی گفت: طرح اهدای کتاب با نیت حاج قاسم در کتابخانه‌های عمومی به طور ویژه ادامه دارد و حدود ۲۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا شده است، علاوه بر اینکه حدود ۸۰۰ میلیون تومان جلب نظر خیرین را در حوزه تجهیزات و خرید کتاب برای کتابخانه‌های استان داشته‌ایم. 

وفایی بیان کرد: توانستیم برای کتابخانه‌های تازه تاسیس در جازموریان، خَبر، ریگان و همچنین اولین کتابخانه سیار رفسنجان نیرو جذب کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان افزود: کتابخانه سیار رفسنجان، اولین کتابخانه سیار در استان کرمان است که خودرو، نیروی انسانی و تجهیزات آن آماده شد و منطقه کشکوئیه، نوق و انار را پوشش می‌دهد.

پیگیری مشکلات زمین کتابخانه ملی و همچنین کتابخانه جیرفت و کتابخانه شهرک شهید باهنر از جمله مباحث مهم مطرح شده در این جلسه بود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =