. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 80197 تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1402 | 16:36 ب.ظ

امام جمعه جیرفت:فرهنگ مقاومت عنصر اصلی و بنیادین رسیدن به پیروزی نهایی جبهه حق است

حجت الاسلام میثم تارم گفت: با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی از جهاتی در پیشبرد راهبردی جهان اسلام و حرکت به سوی نظم نوین جهانی موثر است، عنوان کرد: فرهنگ مقاومت عنصر اصلی و بنیادین رسیدن به پیروزی نهایی جبهه حق است. به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری شبستان، ظهر امروز (۱۲ آبان ماه) حجت […]

حجت الاسلام میثم تارم گفت: با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی از جهاتی در پیشبرد راهبردی جهان اسلام و حرکت به سوی نظم نوین جهانی موثر است، عنوان کرد: فرهنگ مقاومت عنصر اصلی و بنیادین رسیدن به پیروزی نهایی جبهه حق است.

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری شبستان، ظهر امروز (۱۲ آبان ماه) حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، گفت: ۱۳ آبان ماه روز شکستن ابهت ادعایی آمریکا با تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام است و امام فرمودند؛ این انقلابی بزرگتر از انقلاب اول بود.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: اگر دانشجویان پیرو خط امام این اقدام انقلابی و شجاعانه را انجام نمی دادند آمریکا در لانه فساد و جاسوسی خود، در بین ارکان نظام مقدس جمهوری اختلاف افکنی می کرد، کودتاهای بزرگ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و خیانت‌های بزرگی انجام می داد.

وی با اشاره به این که تسخیر لانه جاسوسی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی برکاتی داشت، ابراز کرد: حرف امام ثابت شد که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند، عنایات خداوند نمایان شد و آمریکایی ها در طبس شکست مفتضحانه ای را متحمل شدند.

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: شکستن ابهت پوشالی آمریکا در جهان، دور کردن آمریکا از توطئه مستقیم در ایران از دیگر برکات تسخیر لانه جاسوسی بود.

خطیب جمعه جیرفت با بیان اینکه ۱۳ آبان امسال از جهات مختلف اهمیت دارد، عنوان کرد: از یک جهت مصادف با سالروز تبعید امام به ترکیه، کشتار دانش آموزان است و از سوی دیگر گروگانگیری آمریکا می باشد.

وی ادامه داد: امسال با محکوم کردن حملات وحشیانه آمریکا، اسرائیل و غرب نسبت به مردم مظلوم فلسطین و غزه در این راهپیمایی شرکت خواهیم کرد.

حجت الاسلام تارم بیان کرد: اگر اسرائیل به آمریکا، اقتصاد و سلاحش افتخار می‌کند ما خدا را داریم و خدا وعده پیروزی به ما داده است و به دنبال آن استقامت وجود دارد که امروز این مهم در میان مبارزین و مردم فلسطین مشاهده می شود.

امام جمعه جیرفت با اشاره به این که سید حسن نصرالله با سکوتش اسرائیل را به وحشت انداخته بود، خاطرنشان کرد: توان، ایمان و اعتقاد حزب الله و آنچه که سید مقاومت بگوید انجام خواهد شد، اینها اسرائیل را به وحشت انداخته است.

وی تصریح کرد: با نقش آفرینی حزب الله لبنان، انصارالله یمن و حشد الشعبی عراق و نیروهای مردمی سوریه در کنار مردم غزه و نیروهای مقاومت فلسطین در آینده شاهد پیروزی های مهم و بزرگتری برای جهان اسلام و مردم فلسطین خواهیم بود.

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: حزب الله لبنان یک کابوس بزرگ برای صهیونیستها است و این روزها ترس و هراس زیادی از تصمیم حزب الله دارند.

خطیب جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: ما باید برای حضور موثر و نقش آفرین در نظم جدید جهان زیرساخت های نظام مقدس جمهوری اسلامی را تقویت کنیم.

وی ابراز کرد: استحکام ساخت درونی نظام مقدس جمهوری اسلامی با مولفه های جهاد و شهادت طلبی و امید و جهاد خستگی ناپذیر و اعتماد به نفس ملی و بی اعتمادی به دشمن و تحقق جامعه اسلامی و دولت اسلامی است.

حجت الاسلام تارم اصول سیاست راهبردی جهان اسلام را در حرکت به سوی نظم نوین جهانی دانست و افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همواره در کنار تبیین استحکام ساخت درونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اسلامی به نقش آفرینی جبهه مقاومت در نظم کنونی جهان تاکید دارند.

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: تحقق انقلاب اسلامی و پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی تغییر در نظم کنونی جهان را آغاز کرد، جهان دو قطبی را متلاشی کرد.

وی اضافه کرد: پیروز انقلاب اسلامی و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی فکر و اندیشه حاکم بر سیاست مداران جهان و جامعه شناسان که هر حرکت انقلابی و نهضتی اگر وابسته به قدرت شرق یا غرب نباشد به پیروزی نمی رسد و اگر به پیروزی برسد دوام پیدا نخواهد کرد و بدون تکیه بر یکی از دو قدرت کسی نمی تواند مستقلاً به حیات اجتماعی و سیاسی خود ادامه دهد را باطل کرد.

حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز و زمینه ساز نظم نوین جهانی است.

خطیب جمعه جیرفت با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی از جهاتی در پیشبرد راهبردی جهان اسلام و حرکت به سوی نظم نوین جهانی موثر است، عنوان کرد: فرهنگ مقاومت عنصر اصلی و بنیادین رسیدن به پیروزی نهایی جبهه حق است.

وی با اشاره به این که جهان اسلام باید از فضایی که علیه رژیم صهیونیستی در دنیا ایجاد شده استفاده کند، تاکید کرد: جهان اسلام نباید بگذارد تهدیدها بر فرصت ها غلبه کند و سران کشورهای اسلامی باید نقش مسلمان بودن خود را به خوبی ایفا کنند.

حجت الاسلام تارم گفت: امروز فرصتی است که کشورهای اسلامی با وحدت و یکپارچگی با کمک های مادی و معنوی از غزه و فلسطین و قطع روابط تجاری و سیاسی با اسرائیل در مقابل صهیونیست ها که در حال نسل کشی هستند بایستند.

تصاویر : خسرو احسانی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − دو =