. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 80242 تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1402 | 16:54 ب.ظ

حضورفعال دادستان کهنوج در نشست رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه با سران طوایف جنوب کرمان

به گزارش کنارصندل به نقل از نشریه شهسواران جنوب ، بدون شک دادسراها بدلیل اینکه نخستین مرجع قضایی رسیدگی به شکایات وطرح دعوا درمحاکم قضایی محسوب می شوند همیشه از اهمیت خاصی برخوردارند. دراین راستا نیزدادسرای کهنوج نیز روزانه حجم زیادی از مراجعین جهت پیگیری های حقوقی و قضایی به آنجا مراجعه می کنند. با […]

به گزارش کنارصندل به نقل از نشریه شهسواران جنوب ، بدون شک دادسراها بدلیل اینکه نخستین مرجع قضایی رسیدگی به شکایات وطرح دعوا درمحاکم قضایی محسوب می شوند همیشه از اهمیت خاصی برخوردارند.

دراین راستا نیزدادسرای کهنوج نیز روزانه حجم زیادی از مراجعین جهت پیگیری های حقوقی و قضایی به آنجا مراجعه می کنند.

با حضور امیدرضایی بعنوان دادستان کهنوج وتغییر رویکردهای ایشان دربررسی وپیگیری پرونده های تشکیل شده دراین دادسرا، شاهدافزایش رضایت نسبی مراجعین ، زندانیان وخانواده آنهانیز در این شهرستان شده است.

وی با انتصابش بعنوان دادستان کهنوج توانست با مدیریت هدفمند دادسرا و تغییر رویکردهای امنیتی به رویکرد اجتماعی و استفاده از ظرفیت معتمدین ،متنفذین و فعالین اجتماعی وفرهنگی تاثیرگذار علاوه برنهادینه کردن فرهنگ صلح وسازش ،گام های جدی وعملیاتی ماندگاری را درکاهش پرونده ها قضایی و حل وفصل مشکلات افراد در دادسرا انجام دهد.

رضایی همچنین با برنامه ریزی منظم ومدون وپاسخگویی تمام وقت به مراجعین وارباب رجوع ،ضمن تکریم ارباب رجوعهای مراجعه کننده به دادسرا ،باعث تسریع در روند پیگیری ورسیدگی به پرونده های آنان شده نیز است.

علاوه بر این می توان یکی از گام های جدی و اثرگذار این مقام قضایی را حضور مستمر و نتیجه بخش هفتگی وی در زندان کهنوج برشمرد که علاوه بر دیدار چهره به چهره با زندانیان، دررسیدگی به امورات زندانیان و وضعیت حبس آنها نیز اهتمام جدی داشته است.

سعه صدر این مقام قضایی درکهنوج و خوش رویی آن با افرادی که به هردلیلی دراتاق ایشان حضورمی یابند یکی دیگر از ویژگی های بارز ایشان است که ازوی یک چهره ای محبوب و منطقی دربین افکارعمومی نام برده می شود‌.

تخصص وتسلط کامل وی به دانش قضایی و آگاهی وتفسیرجامع احکام قضایی، در کنار تعامل وهمراهی سایر عوامل قضایی دردادسرا نیز ازشاخصه های خوب واثرگذاری است که امروزبا مدیریت دادستان کهنوج در دادسرا ی این شهرستان نهادینه شده است و نویدبخش روزهای بهتر جهت ارائه خدمات قضایی موثرتر به شهروندان ومراجعه کنندگان را می دهد.

دراین راستا نیز حضور فعال ایشان در نشست رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه درکهنوج و رایزنی با ایشان،نماینده شش شهرستان جنوبی درمجلس شورای اسلامی و معتمدین ومتنفذین جنوب کرمان جهت ترویج صلح وصفا در پرونده های مهم وتاثیر گذار مفتوح دراین دادسرا نیز،ازوی چهره ای شاخص و اثرگذار ساخته است

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − نه =