. شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

کد خبر: 80478 تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 | 16:27 ب.ظ

دادستان جیرفت: برخی تبلیغات زودهنگام انتخاباتی رسیدگی می‌شود

جیرفت- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: تخلفات تبلیغات زودهنگام در این شهرستان دیده شده که در حال بررسی و ارجاع احتمالی آن به شعبه بازپرسی هستیم. به گزارش کنارصندل به نقل از ایرنا، افشین صالحی‌نژاد روز دوشنبه در جمع اهالی رسانه و مدیران چاپخانه‌ها اظهار کرد: تبلیغات زودهنگام با شور انتخاباتی متفاوت […]

جیرفت- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: تخلفات تبلیغات زودهنگام در این شهرستان دیده شده که در حال بررسی و ارجاع احتمالی آن به شعبه بازپرسی هستیم.

به گزارش کنارصندل به نقل از ایرنا، افشین صالحی‌نژاد روز دوشنبه در جمع اهالی رسانه و مدیران چاپخانه‌ها اظهار کرد: تبلیغات زودهنگام با شور انتخاباتی متفاوت است و هیچگونه تبلیغات زودهنگام انتخاباتی را نمی پذیریم.

وی همچنین از رصد منابع مالی داوطلبان در انتخابات امسال خبر داد و افزود: به طور جد با کمک دستگاه‌های نظارتی کار رصد را شروع کرده‌ایم و تا آخرین روز این امر را ادامه می دهیم.
صالحی نژاد تاکید کرد: به عناوین، حساس هستیم و عناوینی همچون دکتر و مهندس باید مستند باشد، وجود القاب و عناوین غیرواقعی در تبلیغات انتخابی جرم است.
وی ادامه داد: بنابراین از رسانه‌ها و چاپخانه‌ها می‌خواهیم از به کار بردن رزومه، القاب و عناوین علمی غیرواقعی در پوسترها و تبلیغات به طور جدی خودداری کنند چون عنوان مجرمانه دارد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت افزود: رسانه‌ها ایده ها، طرح ها و برنامه‌های نامزدها را منتشر کنند و برنامه داوطلبان نقد شود اما تخریب نامزدی صورت نگیرد.
وی تاکید کرد: رسانه‌ها آیینه تمام نمای خواسته های مردم و به جای دفاع از اشخاص، مدافع اول منافع مردم باشند.
صالحی نژاد اضافه کرد: نباید مطالب خلاف واقع و شایعه یا وعده‌های غیرقابل تحقق که موجب بدبینی مردم به نظام می ‌شود منتشر شود.
وی گفت: افترا و توهین که توسط نامزدی علیه نامزد دیگر بیان می‌شود و توسط رسانه‌ای انتشار یابد برای هر ۲ طرف تخلف انتخاباتی محسوب می شود.
صالحی نژاد با تاکید بر اینکه شان رسانه بالاتر از حمایت از یک شخص است افزود: مردم با دانستن معیارها بهترین تشخیص دهنده فرد اصلح خواهند بود.
وی با اشاره به سخنان رهبری در مورد امیدآفرینی، بیان کرد: یکی از وظایف ما به مردم محروم جنوب استان امیدآفرینی است.

به گزارش ایرنا اولین جلسه ستاد پیشگیری تخلفات انتخاباتی شهرستان جبرفت به ریاست رییس دادگستری تشکیل شده است.
کارگروه ویژه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در فضای سایبری هم در این ستاد کار خود را آغاز کرده است.

جیرفت در ۲۳۸ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =