. دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 80650 تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | 11:06 ق.ظ

بررسی روند اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهر جیرفت با حضور کارشناسان وزارت بهداشت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، بررسی روند اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهرستان جیرفت با حضور دکتر جندقی، دکتر زندی ،مهندس محمدی و مهندس جهانگیر کارشناسان معاونت بهداشت و معاونت درمان وزارت بهداشت در اجرای برنامه نظام ارجاع در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.دکتر علی اصغر خیرخواه در این […]

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، بررسی روند اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهرستان جیرفت با حضور دکتر جندقی، دکتر زندی ،مهندس محمدی و مهندس جهانگیر کارشناسان معاونت بهداشت و معاونت درمان وزارت بهداشت در اجرای برنامه نظام ارجاع در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
دکتر علی اصغر خیرخواه در این جلسه اظهار داشت: کمبودهایی در حوزه سلامت منطقه وجود دارد که تلاش مجموعه دانشگاه در تامین این نیازها با توجه به امکانات موجود است.


وی با اشاره به اجرای طرح نظام ارجاع در شهرهای جیرفت و کهنوج به عنوان پایلوت کشور در اجرای این برنامه افزود: همکاران حوزه بهداشت پیگیریهای خوبی بعد از ابلاغ طرح آغاز کرده اند که با راهنمایی و راهکار شما در بازدیدهایی که دارید، برنامه با قدرت اجرا خواهد شد.


طاهره بیگزاده معاون بهداشتی دانشگاه در این جلسه اظهار داشت: در حوزه جنوب کرمان این طرح در شهرهای جیرفت و کهنوج اجرا می شود که در شهر جیرفت در حال اجرا است و شهر کهنوج هم به زودی آغاز خواهد شد.
بیگزاده تصریح کرد: ۸۵ درصد جمعیت منطقه تحت پوشش برنامه بیمه روستایی است و فقط ۲ شهر بالای ۵۰ هزار نفر جیرفت و کهنوج هستند که طرح برای این مناطق اجرا می شود.


وی بیان داشت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۹۰ مرکز خدمات جامع سلامت، ۴۹ پایگاه سلامت و ۴۲۷ خانه بهداشت خدمات سلامت را ارائه می دهند.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه برای اجرای برنامه نظام ارجاع در شهر جیرفت ۳۷ بلوک برای مراقبت ایجاد شده، خاطر نشان کرد: در ابتدای ابلاغ برنامه جمعیتی حدود ۵۴ هزار نفر خدمات را دریافت کرده بودند اما در حال حاضر با اقدامات و پیگیریهای صورت گرفته و شمارش خانه به خانه، بیش از ۹۰ هزار نفر یکبار خدمت را دریافت کرده اند و پوشش ۹۳ درصدی در این زمینه داریم.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 7 =