. دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 85196 تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 | 10:56 ق.ظ

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری : یکی از دستورات اسلام رعایت حقوق والدین است که آیات و روایات زیادی بر آن تاکید کرده است

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوا و به دنباله سلسله مباحث پیرامون عوامل استحکام و فروپاشی خانواده گفت: یکی از دستورات اسلام رعایت حقوق والدین است که آیات و روایات زیادی بر آن تاکید کرده است. وی گفت: امام سجاد علیه […]

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوا و به دنباله سلسله مباحث پیرامون عوامل استحکام و فروپاشی خانواده گفت: یکی از دستورات اسلام رعایت حقوق والدین است که آیات و روایات زیادی بر آن تاکید کرده است.

وی گفت: امام سجاد علیه السلام در دعای ۲۴ صحیفه سجادیه، در فرازهایی از این دعا از خداوند متعال درخواست می‌کند که او را نسبت به انچه که راجع به پدر و مادر واجب است آشنا سازد.

ایشان افزود: یکی از حقوقی که فرزندان در قبال والدین دارند دعا در حق والدین است، چون فرزند صالح یکی از صدقات جاریه بعد از وفات انسان است؛ همانطوری که فرزندان در زمان حیات برای والدین ثواب جمع می‌کنند، این ثواب بعد از فوت ایشان هم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق نیکی به پدر و مادر دعا کردن در حق والدین است گفت: دعا برای پدر و مادر برکت می‌آورد و زندگی‌ها را آباد می‌کند.

حجت الاسلام بامری با اشاره به حلول ماه رجب گفت: ماه رجب بازار پررونق خداوند است، ماه رجب ماه ظرفیت سازی‌های معنوی است، عظمت این ماه رجب به واسطه اموری است که در این ماه واقع شده است؛ اموری که در این ماه است و در ماه‌های دیگر نیست لذا عبادت در این ماه با عبادت در ماه‌های دیگر متفاوت است.

وی افزود: از اعمال بسیار مبارک این ماه که الحمدالله در جامعه ما رونق گرفته است، مخصوصاً در بین نوجوانان و جوانان، آیین معنوی و تحول ساز اعتکاف است که این سنت حسنه و مبارک از مهم‌ترین و برجسته‌ترین توصیه‌های دینی ما است.

ایشان خاطر نشان کرد: آیین اعتکاف به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی الحمدلله تبدیل به فرهنگ عمومی در جامعه شده است و در میان نسل نوجوان و جوان خداجو چنان رونق گرفته است که مساجد جامع شهرها، برای خیل تشنگان جام معرفت وقرب الهی در اعتکاف گنجایش ندارد، این نعمت بسیاری بزرگی است که خدا را شاکریم لذا جوان‌های عزیز از این ایام پیش رو در ماه رجب به ویژه ایام اعتکاف و این بازار پررونق خدا بهره ببرند.

وی گفت: در تقویم، روز ۲۵ دی ماه روز تاریخ نگاری انقلاب اسلامی عنوان شده است، یکی از شگردهای دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی، تحریف حقایق و رویدادهای انقلاب اسلامی است.

ایشان افزود: هدف دشمن از تحریف، ایجاد یأس، ناامیدی و بی‌اعتمادی به نظام و مسئولان و القاء ناکارآمدی، مشروعیت زدایی و نادیده گرفتن دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است.

ایشان‌ با بیان اینکه دشمن خوی استکباری خود را هرگز فراموش نخواهد کرد گفت: در جنگ شناختی، دشمن تمام هزینه‌هایی را متحمل طرف مقابل می‌کند که ابزار این جنگ بمب نیست، بلکه رسانه یعنی متن، خبر، شبهه و ایجاد تردید است.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ شناختی و ادراکی به دنبال تسخیر مغز‌ها است و نقشی که تحریف وروایتگری وارونه دارد احاطه برذهن و فکر و اندیشه و مغزها است.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: “تسلط بر مغزها مهم‌تر است از تسلط بر مرزها پس مغزها باید حفظ شود و امروز یکی از وظایف مهم ما این است که هویت خود را حفظ کنیم.

وی با اشاره به “طوفان الاقصی” گفت: در جنگ اخیر، صهیونیست‌ها و آمریکایی ها موضوع را باختند چراکه در عین سانسور خبری تلفات، اسارت و خسارات فراوانی که بر رژیم صهیونیستی متحمل شد، آنقدر اخبار درز کرد که کل دنیا پوشالی بودن قدرت رژیم صهیونیستی را حس کردند و جنایات و نسل کشی وحشیانه این رژیم کودک کش را مشاهده کردند و دیدند.

وی گفت: امروز در جنگ شناختی ترکیبی و فرهنگی دشمن، بیدار بودن، پیشران بودن، روایت اول را به دست گرفتن و تبیین دستاوردها و واقعیت‌ها بسیار مهم است چون با بیداری و پیشرانی‌ است که هدف دشمن را ناکام می گذارد، توطئه دشمن را برملا می کند، چهره واقعی دشمن را آشکار می‌کند و جامعه را حفظ و خطر آسیب به مغزها را خنثی می‌کند.

وی با گریز به مقوله مهم و بنیادین انتخابات گفت: یکی از عرصه‌ها و میدان‌هایی که ما باید در آن بیدار و پیشران باشیم عرصه و میدان انتخابات است چون انتخابات یک فرصت مهم اجتماعی است، انتخابات، فرصت انتخاب ایده‌ها است.

وی گفت: اگر انتخاب به درستی صورت نگیرد، آن وقت به جای انتخاب ایده تحول آفرین، ایده بن‌بستگرا فرصت پیدا می‌کند و این بر خلاف ایده تحولی موجب سرخوردگی و فروپاشی اجتماعی می‌شود.

خطیب جمعه عنبرآباد عنوان کرد: آنچه که امروز به آن نیاز داریم حل مشکلات به واسطه یک ایده تحولی همه جانبه و پویا است، ایده تحولی است که ایران قوی را می‌سازد و انتخابات است که این فرصت را ایجاد می‌کند.

وی گفت: مراقب باشیم نگاه من و شمای انتخاب کنندگان در انتخابات، باید به سمت اشخاص و جریان‌هایی باشد که برای تحول مورد نظر امام جامعه دارای ایده نو و پیشرو باشند و در انتخابات به کسانی رای بدهیم که به دنبال تحقق تحول مورد نظر امام جامعه‌اند نه کسانی که در حد شعار از آن استفاده می‌کنند. وی گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح، اطاعت از امر ولی جامعه است، شاد کردن دل همه انسان‌های مسلمان و پیرو اهل بیت و جبهه مقاومت و کمک به ساختن ایران قوی و مستقل است. وی افزود: عدم شرکت در انتخابات، کمک به ساختن ایرانی ضعیف و متکی به غرب و شرق است و این همان راهبرد دشمن یعنی خارج شدن از صحنه و میدان است .

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − یک =