. جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 85412 تاریخ انتشار : یکشنبه 1 بهمن 1402 | 20:51 ب.ظ

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان جیرفت مطرح شد؛

کتاب یک واقعیت اثبات شده در راستای پیشرفت همه جانبه جوامع بشری است

احمد بلندنظر، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جیرفت گفت: کتاب یک واقعیت اثبات شده در راستای پیشرفت همه جانبه جوامع بشری است. به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان جیرفت به ریاست احمد بلندنظر، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه […]

احمد بلندنظر، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جیرفت گفت: کتاب یک واقعیت اثبات شده در راستای پیشرفت همه جانبه جوامع بشری است.

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان جیرفت به ریاست احمد بلندنظر، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان؛ سید اسماعیل حسینی، معاون فرهنگی شهرداری؛ شفیقه شفیعی، مسئول امور بانوان فرمانداری؛ محسن مارانی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش؛ احسان شاهرخی، کارشناس فرهنگی و مسئول کتابخانه مشارکتی تربیت اداره زندان؛ ناصر افضلی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی و سایر اعضاء با محوریت بررسی مشکل فضای فیزیکی کتابخانه‌های شهرستان و سایر مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی در فرمانداری جیرفت تشکیل شد.

احمد بلندنظر، فرماندار با گرامیداشت یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تسلیت شهادت عده‌ای از هموطنان در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان اظهار داشت: بدون شک کتاب یک واقعیت اثبات شده در راستای پیشرفت همه جانبه جوامع بشری، به ویژه در کشورهای در حال توسعه است و کتابخانه‌های عمومی با برگزاری انواع برنامه‌های ملی، مذهبی و اقدامات فرهنگی پیشگام در حوزه فرهنگی سطح شهرستان هستند و با اقدامات فرهنگی می توانند تأثیرات فوق العاده‌ای برنسل‌های آینده داشته باشند.

وی در ادامه گفت: کتابخانه فضایی امن و آرام برای کسب علم، دانش، تقوا و محل خوبی برای تعمیق باورهای دینی در جامعه است و ضرورت دارد از این ظرفیت ارزشمند استفاده کنیم.

بلند نظر ضمن تأکید بر مشکل کمبود فضای فیزیکی کتابخانه‌های شهرستان، خواستار برگزاری جلسه مشترک با اداره کل راه و شهرسازی جنوب و پیگیری تکمیل و واگذاری سه کتابخانه در فرهنگ‌سراهای در حال ساخت شد.

محسن مارانی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش، کتابخوانی را عادتی مفید در زندگی دانست که تأثیر مثبتی بر مطالعه درسی دانش‌آموزان دارد.

وی ضمن ارائه گزارشی از همکاری‌های متقابل و تلاش‌های انجام شده در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی در مدارس، بر استمرار اجرای بازدیدها و برگزاری اردوهای علمی یک روزه در کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد.

شفیقه شفیعی، مسئول امور بانوان فرمانداری بیان کرد: اگر مطالعه بر مبنای دانش افزایی انجام شود، به طور قطع سودمند و هدفمند خواهد بود زیرا توجه به کتاب، رشد فرهنگی و اجتماعی جامعه و در نتیجه رشد فرهنگی عمومی را در بردارد و این بدان معناست که این مسئله تأثیر مستقیمی در پرورش نسل‌های امروز و فردای جامعه برای کشوری توانا دارد.

احسان شاهرخی، کارشناس فرهنگی و مسئول کتابخانه مشارکتی تربیت اداره زندان نیز با تأکید بر اهمیت مطالعه و کتابخوانی و نقش آن در پرکردن اوقات فراغت مددجویان و کمک به فراهم کردن شرایط بازگشت مطلوب آنها به زندگی اجتماعی از طریق تقویت افکار، آگاهی بخشی و غنی سازی اوقات فراغت آنان، خواستار همکاری بیشتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب و سایر ادارات در جذب کتب اهدایی و کمک به غنی‌سازی منابع این کتابخانه جهت استفاده بیشتر مددجویان شد.

در ادامه ناصر افضلی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی نیز به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان پرداخت و سایر اعضا نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را ارائه کردند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دو =