. یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 85838 تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1402 | 19:33 ب.ظ

ستاد مشترک پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد برگزار شد

به گزارش کنارصندل اصغر ستایی مختاری رئیس دادگستری جیرفت در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی گفت :  ضرورتی که در شورای پیشگیری از تخلفات شهرستان احساس شد، این نشست برگزار شد تا داوطلبین مجلس شورای اسلامی نقطه نظرات و تذکرات این شورا را مدنظر قرار دهند. وی اظهار کرد: انتظار می‌رود کاندیدا قوانین و […]

به گزارش کنارصندل اصغر ستایی مختاری رئیس دادگستری جیرفت در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی گفت :  ضرورتی که در شورای پیشگیری از تخلفات شهرستان احساس شد، این نشست برگزار شد تا داوطلبین مجلس شورای اسلامی نقطه نظرات و تذکرات این شورا را مدنظر قرار دهند.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود کاندیدا قوانین و مقررات انتخابات را با جدیت رعایت کنند.ستایی مختاری با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مورد نظر مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: مشارکت حداکثری باعث ناامیدی دشمن می‌شود.

رئیس دادگستری با اشاره به اینکه قانون برای انتخابات محدوده زمانی تعیین کرده است، تاکید کرد: طبق قانون انتخابات کاندیدا ۸ روز قبل از انتخابات باید تبلیغات خود را شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات ادامه دارد یعنی خارج از این محدوده زمانی هیچ کاندیدی حق برگزاری جلسه و همایش ندارد.

دادستان جیرفت هم در این جلسه گفت: مطالبه مردم از ما رصد لحظه به لحظه رفتارهای انتخاباتی داوطلبان و هواداران آنهاست و در این راستا تاکنون ۱۰ تذکر انتخاباتی داده شده، چهار مکان عمومی تذکر و توجیه گرفته و سه مکان پلمب شده است.

افشین صالحی‌نژاد افزود: اظهار نظرها باید منطبق بر واقعیت باشد و داوطلبان ضمن اتخاذ رویکردهای اخلاقی تعرضی به دیگران نداشته باشند.وی ادامه داد: حرکت نامزدها در بستر قانون صورت گیرد و اگر نامزدها در بستر قانون حرکت کنند طرفداران هم چنین می کنند.صالحی‌نژاد با تاکید بر اینکه بهترین تبلیغ قانون مداری است، اضافه کرد: تبصره سه ماده ۷۹ قانون انتخابات صراحت دارد که کسانی قصد انصراف دارند باید قبل از انتشار انصراف آنها به تایید هیات اجرایی برسد.

گزارش و تصاویر : امینه رزمی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دوازده =