. دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 93294 تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 | 17:31 ب.ظ

اختتامیه پویش سلامت دهان و دندان در مرکز بهداشت جیرفت برگزارشد

به گزارش کنارصندل روز گذشته به منظور اهمیت سلامت دهان و دندان با حضور دکتر علیرضامقبلی رئیس مرکز بهداشت،خانم دکتر رزاز پور مسئول دندانپزشکی مرکز بهداشت،مهندس وحید مشایخی معاون اجرایی معاونت بهداشتی،حجت الاسلام رئیس ی معاونین پرورشی و آقای مامانی معاون ابتدایی آموزش پرورش و….از دندانپزشکان مرکز بهداشت به دلیل یک سال تلاش در عرضه […]

به گزارش کنارصندل روز گذشته به منظور اهمیت سلامت دهان و دندان با حضور دکتر علیرضامقبلی رئیس مرکز بهداشت،خانم دکتر رزاز پور مسئول دندانپزشکی مرکز بهداشت،مهندس وحید مشایخی معاون اجرایی معاونت بهداشتی،حجت الاسلام رئیس ی معاونین پرورشی و آقای مامانی معاون ابتدایی آموزش پرورش و….از دندانپزشکان مرکز بهداشت به دلیل یک سال تلاش در عرضه دندانپزشکی به مردم، دانش آموزان مدارس و همچنین از دانش آموزانی که با نقاشی های خود درپویش دهان و دندان از خود خلاقیت نشان داده بودند مورد تشویق و قدردانی قرار گرفتند.

دکتر رزاز پور در این جلسه گفت:جایگاه و اهمیت سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی بر اساس شواهد علمی مشخص می‌باشد.
مسئول دندانپزشکی افزود:تاثیر سویه بیماری‌ های پریودنتال و دیابت نقش بیماری‌های دهان و دندان در بیماری‌های قلبی،عروقی، بیماری‌های تنفسی و زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن کم مشخص شده است.
دکتر رزاز پور تصریح کرد،بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری‌های غیر واگیر شناخته می‌گردد، لذا بهره گیری از دیدگاه خطر مشترک در بیماری‌های دهان و دندان و سایر بیماری‌ها به کنترل هر دو دسته بیماری‌ها کمک می‌نماید.
وی: شعار جامعه جهانی پزشکی FDI با عنوان” دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم”نیز از این جهت حائز اهمیت می‌باشد.
مسئول واحد دندانپزشکی مرکز بهداشت با بیان اینکه بهره بردن از روز دندانپزشکی که امسال با پویش سلامت دهان دندان از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار شد فرصت مغتنمی بود برای آگاهی رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه امروزی.


دکتر رزاز پورخاطر نشان کرد: این پویش با هدف” افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه” برگزار گردید.

وی در آخر گفت: امیدوارم برنامه‌ریزی جهت اجرای هرچه بهتره این پویش از سوی دستگاه‌های مرتبط همچون آموزش و پرورش و دیگر دستگاه مرتبط انجام پذیرد.
رزاز پور، اولین برنامه پویش با شعار “دهان دریچه سلامت” با توجه به دیدگاه عوامل خطر مشترک بین بیماری‌های غیر واگیر و بیماری‌های دهان و دندان و با تاکید بر پرفشاری خون و سرطان ارتباط سلامت دهان با سلامت اجتماعی و ارتباط سلامت با سلامت مادران باردار برگزار شده است،روز دوم با عنوان “سلامت دهان و دندان،سلامت کودکانی داشتین و امروز روز سوم با شعار”نقش سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان”می باشد که در خدمت شما دلسوزان این عرصه بهداشتی هستیم.

ضمنا”در پایان مراسم با اهداء لوح سپاس و گل رز از دندانپزشکان مرکز بهداشت و تعدادی از دانش آموزان با اهداء جوایزی تقدیر به عمل آمد.

تصاویر : خسرو احسانی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − یک =