. شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

کد خبر: 93713 تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 | 12:52 ب.ظ

۴۰۶ نفر بهورز،کاردان،ماما مراقب سلامت و پزشک در حوزه مرکز بهداشت جیرفت روزانه در جوانی جمعیت ارائه خدمت می کنند/تصاویر

به گزارش خبرنگار کنارصندل دکتر علیرضا مقبلی، در دومین روز هفته جوانی جمعیت که با کاشت ۲نفر نخل به صورت نمادین به نام محمد حسین افتخاری و محمد هادی عباس زاده توسط دکتر امین شهدادنژاد معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان جیرفت با حضور رئیس مرکز بهداشت و مسئولان در محوطه مرکز بهداشت کاشته شد گفت: […]

به گزارش خبرنگار کنارصندل دکتر علیرضا مقبلی، در دومین روز هفته جوانی جمعیت که با کاشت ۲نفر نخل به صورت نمادین به نام محمد حسین افتخاری و محمد هادی عباس زاده توسط دکتر امین شهدادنژاد معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان جیرفت با حضور رئیس مرکز بهداشت و مسئولان در محوطه مرکز بهداشت کاشته شد گفت: حدود دو سال از زمان اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده می‌گذرد. بررسی‌ها نشان‌دهنده این است که تمامی مراکز شهری و روستائی ما و خانه‌های بهداشت در اجرای قانون جوانی جمعیت نفش آفرینی کرده‌اند.

دکتر مقبلی با بیان اینکه شعار امسال هفته ملی جوانی جمعیت با شعار” سهم من در جوانی ایران” نام گذاری شده است گفت: قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ماده‌ تبصرهای زیادی دارد، که بیشترین مادهای قانون جوانی جمعیت بر عهده مرکز بهداشت است. ارتباط مرکز بهداشت و مادهای قانون جوانی جمعیت به این معنا است که مرکز بهداشت در حوزه جوانی جمعیت در کانون توجه قرار گرفته و مأموریت ویژه دارد.

رئیس مرکز بهداشت ، با بیان این مطلب که میزان موالید در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۳۱۳ کودک بوده و درپایان سال ۱۴۰۲ به تعداد۳۵۸۵ رسیده است، گفت:افزایشی بوده ولی همچنان در شهر جیرفت این موضوع در خانواده‌ای مرفه بسیار نگران کننده است.دکتر مقبلی تصریح کرد:تکالیف حوزه بهداشت در حوزه سلامت و آموزش مشخص بوده و بیش ۹۰ درصد وظایف خود را در بحث قانون جوانی جمعیت می توانسته انجام داده است.

رئیس مرکز بهداشت با بیان اینکه:کشور و شهرستان در چاله جمعیتی قرار دارد،یا نه گفت هنوز رشد جمعیت را در کشور و شهرستان داریم و زمان برای رشد باروری را از دست نداده‌ایم؛ بر این اساس می‌توان گفت که در چاله جمعیتی قرار نداریم ولی کند است.وی درباره ساختار بهداشتی شهرستان در حوزه باروری، افزود: بیش از” ۱۴۷ نفر بهورز”،”۱۱۷ نفر مراقب سلامت” “۶۳ نفر ماما”،”۱۴ نفر کاردان” و “۳۸ نفر پزشک” در مناطق روستایی و شهری به ارائه” خدمات باروری “و سلامت مشغولند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه خدمات باروری سالم بیش از یکصد عنوان خدمت به صورت رایگان در مراکز بهداشتی درمانی آزمایشگاه و …. به مادران ارائه می‌شود، افزود: شاخص‌های مراقبت‌های پیش از باروری و حین باروری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ روند افزایشی داشته است.دکتر مقبلی در پایان از دیگر دستگاهای که در قانون جوانی جمعیت به آنها از طرف مقام معظم رهبری و قرارگاه جوانی جمعیت تکلیف شده بیشتر اهمیت دهند،و خود را درگیر این مهم نمایند.

گزارش و تصاویر : خسرو احسانی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + نه =