. شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

کد خبر: 94300 تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1403 | 12:32 ب.ظ

بررسی مسائل و مشکلات واحد تولیدی ذوب آهن و میلگرد سیرجان حدید با حضور مدیر کل استاندارد استان کرمان انجام پذیرفت

در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ «جهش تولید،با مشارکت مردم» با حضور مدیر کل استاندارد استان کرمان انجام پذیرفت بررسی مسائل و مشکلات واحد تولیدی ذوب آهن و میلگرد سیرجان حدید   به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمان، بررسی مسائل و مشکلات واحد تولیدی ذوب آهن و میلگرد سیرجان […]

در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ «جهش تولید،با مشارکت مردم» با حضور مدیر کل استاندارد استان کرمان انجام پذیرفت بررسی مسائل و مشکلات واحد تولیدی ذوب آهن و میلگرد سیرجان حدید  

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمان، بررسی مسائل و مشکلات واحد تولیدی ذوب آهن و میلگرد سیرجان حدید با حضور مدیر کل استاندارد استان کرمان انجام پذیرفت، در ابتدای جلسه مدیر کل استاندارد استان ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان خدوم ایشان و خیر مقدم به حاضرین گفت: مهم‌ترین کاربرد میلگرد در صنعت ساختمان سازی است. بتن خود به تنهایی مقاومت کششی کافی ندارد و استفاده از میلگرد در بتن، این نقص را رفع می‌کند. میلگردها مقاومت کششی و پیچشی بالایی دارند و استفاده از آن‌ها باعث می‌شود که در صورت ورود فشارهای جانبی، ساختمان کمتر آسیب ببیند.
میلگرد بدون شک یکی از مهمترین مصالح ساختمانی در زندگی بشری به حساب می‌آید. این محصول فولادی پر ارزش، شالوده اصلی سازه‌های امروزی را تشکیل می‌دهد و بدون این مقطع فلزی، پیشرف ساختمان‌سازی به شکل آنچه امروز شاهد هستیم غیر ممکن بود. ایشان افزودند: استاندارد میلگرد بدون شک یکی از فاکتورهای مهمی است که طراحان سازه‌های بزرگ و کوچک در نظر می‌گیرند. وی با اشاره با استاندارد ملی میلگرد به شماره ۳۱۳۲ افزود: انتخاب یک میلگرد استاندارد می‌تواند از جمله مهم‌ترین بخش‌های انتخاب مصالح ساختمان با کیفیت باشد. میلگرد استاندارد به محصولی گفته می‌شود که در برابر کشش، خمش از مقاومت بالایی برخوردار بوده و بتواند در برابر آسیب‌های احتمالی مقاومت خوبی را از خود نشان دهد؛ همچنین باید ابعاد و سایز آن طبق استاندارد اعلام‌شده باشد. در این جلسه مسائل و مشکلات واحد تولیدی ذوب آهن و تولید میلگرد سیرجان حدید مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت.
لازم به ذکر است:
سازمان‌های زیادی در سطح جهان هستند که اقدام به تدوین و انتشار استاندارد میلگرد می‌کنند. در استاندارد میلگرد، مشخصات و ویژگی میلگردها بیان می‌شود. به‌طورکلی در استاندارد میلگرد موارد مورد اشاره در ذیل، مطرح می‌شوند.
ترکیب شیمیایی: در بحث ترکیب شیمیایی، میزان ترکیب فلزهای مختلف مانند کربن، منگنز، فسفر، سیلیسیم، گوگرد، نیتروژن و کربن به‌کار رفته در میلگرد بیان می‌شود. مشخص نمودن ترکیب شیمیایی هر میلگرد، ازجمله ویژگی‌هایی است که در استاندارد این مقاطع فلزی بیان می‌شود.
مشخصات هندسی: ویژگی‌هایی مثل قطر میلگرد، میزان رواداری، سطح مقطع محصول، طول شاخه، وزن میلگرد و غیره در جدول وزنی استاندارد میلگرد ثبت می‌شود و باید به‌صورت کامل بیان شود.
نوع میلگرد: یکی از مواردی که در تعریف استاندارد میلگرد به‌کاربرده می‌شود، مشخص نمودن نوع میلگرد است. مشخص نمودن نوع میلگرد که از نوع ساده یا آجدار است، نقش مهمی در انتخاب نهایی محصول مورد نیاز شما دارد.
کیفیت مکانیکی: استحکام کششی، استحکام تسلیم و نسبت استحکام کششی به استحکام تسلیم، جزء مشخصات مکانیکی استاندارد میلگرد هستند که هر تولیدکننده‌ای باید آن را به‌صورت شفاف اعلام کند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + دوازده =