. شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

کد خبر: 94521 تاریخ انتشار : یکشنبه 13 خرداد 1403 | 18:27 ب.ظ

نماینده مجلس: منطقه گرایی از آسیب‌های جنوب کرمان است

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه گرایی یکی از آسیب‌های جنوب کرمان است و هرکسی آن را ترویج کند، دوستدار مردم نیست. به گزارش کنارصندل به نقل از ایرنا ، بهنام سعیدی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان جیرفت اظهار کرد: کسانیکه منطقه گرایی را دنبال می کنند منافع […]

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه گرایی یکی از آسیب‌های جنوب کرمان است و هرکسی آن را ترویج کند، دوستدار مردم نیست.

به گزارش کنارصندل به نقل از ایرنا ، بهنام سعیدی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان جیرفت اظهار کرد: کسانیکه منطقه گرایی را دنبال می کنند منافع شخصی آنها در این است و می‌خواهند با این تقسیم بندی ها و مرزبندی ها برای خود نیرو و اهدافی پیگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسائل حزبی، گرایشات منطقه‌ای و قومیتی مانع پیشرفت شده است اضافه کرد: عهد و پیمانی بین من و شما بسته می‌شود که در این چهار سال کار کنیم و در آخر خروجی به مردم ارائه شود.

سعیدی ادامه داد: هیچ مدیر و نماینده‌ای حق ندارد ذره‌ای گرایشات سیاسی خود را در عرصه خدمت به مردم لحاظ کند چون مردم امروز تلاش و خدمت می خواهند و ما را انتخاب کرده‌اند برایشان کار کنیم.

وی روزمرگی را یکی دیگر از آسیب های جنوب کرمان دانست و افزود: یک مدیر، مسئولیتی را می پذیرد اما عملکردی از او دیده نمی شود، فقط در قالب اعتباراتی که به او داده شده گزارش می دهد.سعیدی ادامه داد: مدیر باید ابتکار، خلاقیت، راهکار داشته باشد و همچنین به دنبال جذب اعتبارات جدید باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت اشتغال جنوب کرمان در مقایسه با شمال استان مناسب نیست افزود: معادن باید توسعه یابد و مشکل سرمایه گذاران در جنوب کرمان حل شود و مسئولان همکاری کنند.

سعیدی با اشاره به وظایف نمایندگان گفت: همه باید در مقابل نماینده مجلس پاسخگو باشند چون یکی از وظایف نماینده نظارت است.نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد، شهید آیت الله رییسی را نمادی از مردانگی و خدمتگزاری بی منت خواند و ادامه داد: گفتار، اندیشه، رفتار و بیان او برگرفته از رهبر معظم انقلاب بود.وی بارزترین خصیصه شهید دولت را ولایتمداری و دومین ویژگی او را سعه صدر دانست و افزود: بزرگی و تحمل شهید آیت الله رییسی باعث شده بود به درستی به انتقادها گوش داده و برای اقناع تلاش کند.

سعیدی با بیان اینکه مردمداری از جمله خصوصیات بارز او بود اضافه کرد: شهید دولت خستگی ناپذیر بود و از سفری به سفر دیگر می رفت.وی تاکید کرد: شهید آیت الله رییسی اخلاص داشت و هر اقدامی که انجام می داد خدا و مردم را در نظر می گرفت.

سعیدی یادآور شد: درست است که عزیزی را از دست دادیم اما کشور، نظام و رهبر ما انتظار دارند در این مدت تمام تلاش خود را بکنیم تا انتخاباتی پرشور و سالم برگزار شود.

آسفالت راه روستایی در دولت سیزدهم در جیرفت چهار برابر شد

فرماندار شهرستان جیرفت هم در این نشست گفت: خدمات زیربنایی بزرگی در دوران دولت سیزدهم انجام شد اما برخی دستگاه ها در اطلاع رسانی کم کاری کردند.

احمد بلندنظر افزود: طی هشت سال ۲۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده بود اما در ۲ سال ۸۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت کردیم که معادل چهار برابر است.وی افزود: بعد از ۴۵ سال برای اولین بار اعتباری در اختیار دهیاری های روستاهای جشار اختصاص دادیم تا برقرسانی انجام شود که فاصله هفت روستای این منطقه حدود ۱۲ کیلومتر است.

فرماندار جیرفت ادامه داد: ۱۸ دکل مخابراتی همراه اول و ایرانسل در بخش های مختلف شهرستان داشته‌ایم اما در این چند سال ۱۰ دکل جدید نصب شده است.وی با اشاره به جمعیت ۳۳۰ هزار نفری شهرستان جیرفت، بیان کرد: اولویت اصلی این شهرستان با پنج بخش و پنج شهر در حوزه عمرانی، جاده های مواصلاتی است.

بلندنظر اضافه کرد: دو بانده شدن جاده‌های جیرفت – بلوک، جیرفت – کنارصندل، جیرفت – درب بهشت، جیرفت – جبالبارز و تعریض جاده جیرفت – اسفندقه از جمله نیازهای این حوزه است.وی با اشاره به اینکه جاده های جیرفت – بلوک و جیرفت – درب بهشت شاهد تصادفات بالایی است یادآور شد: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای باند دوم جیرفت – کنارصندل تصویب شده و نیاز به آزادسازی است که باید کمک شود.

بلندنظر گفت: در حوزه آبرسانی هم کارهای خوبی انجام شده اما تنش آبی دسترسی به آب از عمق ۷۰ متر را به ۱۸۰ متر رسانده است.وی با بیان اینکه پروژه‌های آبرسانی قرارگاه خاتم برای روستاها ۲ سال تعطیل است، تصریح کرد: این پروژه‌ها مشکل تخصیص اعتیار از وزارتخانه دارد اما نتوانستیم از ید قرارگاه خارج کنیم تا با اعتبارات خود شهرستان آن را انجام دهیم.

وی بیان کرد: اعتبارات شهرستان جیرفت در سال ۱۴۰۱ حدود ۲ هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بود اما در ۱۴۰۲ به چهار هزار میلیارد و ۷۰ میلیون ریال رسید که رشد خوبی داشت و از نظر اعتباری در استان کرمان، شهرستان دوم بوده‌ایم.فرماندار جیرفت افزود: در حوزه بهداشت در زمینه پزشکان طرحی یا قراردادی شاهد کمبود پزشک در جبالبارز، ساردو و بلوک هستیم.

وی ادامه داد: با وجود عدم توجه اداره کل ورزش و جوانان اما با همت بخشداری و دهیاری، ۷۰ زمین چمن مصنوعی در بخش های مختلف شهرستان راه‌اندازی شده است.

بلندنظر افزود: مسئولان در قالب پویش نذر خدمت به طرح های نیمه تمام برسند تا با سرعت به نتیجه برسد و همزمان عاملی برای افزایش انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری شود.وی تاکید کرد: در نظام اسلامی هیچ امری بالاتر از خدمت به مردم نیست و این بدون همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها ممکن نیست.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + شش =