. شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

کد خبر: 94746 تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1403 | 16:47 ب.ظ

برگزاری کلاس آموزشی با موضوع بیماری تب کریمه کنگو (CCHF)

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان،رحمان مقبلی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان جیرفت گفت:تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان وحیوان است که توسط کنه منتقل می شود که این بیماری در فصل های گرم سال شیوع پیدا می کند . وی گفت: کارشناس این اداره […]

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان،رحمان مقبلی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان جیرفت گفت:تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان وحیوان است که توسط کنه منتقل می شود که این بیماری در فصل های گرم سال شیوع پیدا می کند .

وی گفت: کارشناس این اداره در این کلاس آموزشی به تشریح بیماری تب کریمه کنگو پرداخت که خلاصه این مطالب عبارتند از تب کریمه کنگو از طریق گزش کنه آلوده ،له کردن کنه، تماس مستقیم با لاشه گوشت،خون،ترشحات و بافت های آلوده،تماس با ترشحات،خون و تنفس افراد مبتلا به انسان منتقل می شود.

همه افراد جامعه احتمال ابتلا به این بیماری را دارند اما گروه های پر خطر شامل دامداران، دامپزشکان، کارکنان دامپزشکی، سلاخان، قصابان و افرادی که با مبتلایان به بیماری در ارتباط هستند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند .

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =