. دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

کد خبر: 95352 تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 تیر 1403 | 20:38 ب.ظ

دادستان جیرفت: واگذاری‌های زمین در این شهرستان رصد می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت با تاکید بر اینکه مانع تصرفات زمین شده‌ایم، گفت: همه واگذاری‌های زمین حتی موارد مربوط به گذشته رصد می‌شود. به گزهرش کنارصندل به نقل از ایرنا ، افشین صالحی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی واگذاری‌های بی‌ضابطه زمین منتهی به سند رسمی شده که خلع ید آن مرحله ای […]

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت با تاکید بر اینکه مانع تصرفات زمین شده‌ایم، گفت: همه واگذاری‌های زمین حتی موارد مربوط به گذشته رصد می‌شود.

به گزهرش کنارصندل به نقل از ایرنا ، افشین صالحی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی واگذاری‌های بی‌ضابطه زمین منتهی به سند رسمی شده که خلع ید آن مرحله ای سختتر است و اگر نیاز باشد این سندها باطل می‌شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم تیمی با حضور سازمان بازرسی، اطلاعات سپاه و اداره کل اطلاعات تشکیل و بررسی شود که زمین ها در جیرفت چگونه واگذار شده است که امروز با مشکل زمین برای مسکن جوانان مواجه هستیم.

صالحی‌نژاد تصریح کرد: مواردی دیده شده که طرحی سال‌ها اجرا نشده است اما مدیر مربوطه هر ۲ سال یک بار آن را تمدید می کند و زمین در اختیار فرد می‌ماند.

دادستان جیرفت ادامه داد: چنین مدیرانی باید محاکمه شود زیرا مردم را نسبت به مسئولان بدبین می‌کنند و سرمایه گذاران را فراری می دهند.

صالحی نژاد با بیان اینکه تا امروز مشکل ۱۵۰ قطعه زمین فرهنگیان و نارجوییه حل شده است، افزود: مشکل افرادی که واگذاری از بنیاد مسکن داشتند و فرم جیم آنها پر نشده نیز حل شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم ۶۰۰ قطعه دیگر که با امور آب منطقه‌ای اختلاف دارد به استانداری ارجاع و حل شود.

دادستان جیرفت با تاکید بر اینکه کاهش جرایم خشن اولویت اول کاری ما بود، گفت: امسال در وقوع قتل کاهش داشتیم و ۱۸ مورد از قتل‌های سال‌های گذشته را کشف و رسیدگی کردیم.

صالحی نژاد اضافه کرد: با ورود دستگاه قضایی و نظارت بر روند انتخابات تلاش شده است از آرا مردم صیانت شود که در این زمینه در انتخابات اخیر مجلس ۱۷ نفر بازداشت شدند و بجز یک مورد، همه پرونده ها را تعیین تکلیف کردیم.

وی تاکید کرد: در انتخابات پیش رو ریاست جمهوری نیز قضات ما در همه بخش ها حضور دارند و تیم های سیار برای بازرسی فعالیت می کنند.

دادستان جیرفت درباره قاچاق سوخت با اشاره به اینکه پیشنهادات زیادی به شرکت نفت دادیم، گفت: یا کارت سوخت آزاد ندهند یا وقتی می دهند باید روی آن نظارت شود.

صالحی نژاد ادامه داد: راه‌ حل های متعددی برای کنترل از جمله شیفت‌بندی، اضافه کردن کارت سوخت و استفاده از سامانه پایش تصویری وجود دارد.وی با بیان اینکه کاهش سهمیه سوخت در جیرفت جواب نداده است تاکید کرد: تعارفی با کسی نداریم و هر کس در هر جایگاهی تخلف کند برخورد می کنیم.

رییس دادگستری جیرفت نیز با اشاره به اینکه فرودگاه از اهمیت خاصی در توسعه شهرستان برخوردار است گفت: اراضی اطراف فرودگاه جیرفت، قطعه‌بندی شده و برخی از آنها با تغییر کاربری به مسکونی در حال فروش است اما این اراضی کاربری کشاورزی دارد.

اصغر ستایی مختاری تاکید کرد: مردم در خرید اراضی کشاورزی اطراف فرودگاه دقت کنند زیرا ممکن است دچار مشکل شوند.وی ادامه داد: فرودگاه ظرفیت های فراوانی دارد و اگر می‌خواهیم از آن استفاده کنیم باید استانداردهای لازم برای پروازهای داخلی و خارجی رعایت شود.

وی همچنین گفت: کمپ اجباری برای معتادان متجاهر در جنوب استان وجود نداشت اما در دستور کار قرار گرفت و اکنون ساختمانی با ظرفیت ۵۴ نفر در نظر گرفته شده است.رییس دادگستری جیرفت اضافه کرد: این ساختمان بازسازی و تعمیر شده است اما مشکل تجهیز دارد که به زودی راه‌اندازی می شود و در صورت کمک خیرین زودتر امکان راه‌اندازی وجود دارد.

ستایی مختاری با بیان اینکه تلاش شده است دسترسی به سوابق پرونده‌های مردم از طریق آرشیو الکترونیکی آسان شود افزود: تا این لحظه ۲۸ هزار و ۹۵۰ فقره پرونده آرشیو الکترونیکی شده است.وی افزود: تشکیل پرونده‌ های طلاق با سیر نزولی روبرو شده اما هنوز عدد بالایی است.

رییس دادگستری جیرفت اظهار کرد: طلاق توافقی ۹.۵ درصد کاهش، طلاق به درخواست زوج ۹.۵ کاهش و طلاق به درخواست زوجه ۸.۸ درصد افزایش یافته و این نشان می‌دهد مداخلاتی که جهت پیشگیری انجام شده در طلاق های به درخواست زوجه نیازمند بررسی است.وی گفت: امسال در آخرین جشن گلریزان ۳۵ میلیارد ریال کمک مالی جمع آوری شد و به این ترتیب ۲۲ نفر از محکومان مالی آزاد می شوند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 14 =