. دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

کد خبر: 95337 تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 تیر 1403 | 20:07 ب.ظ

فاز اول پروژه عظیم فولاد در جیرفت کلنگ زنی شد+فیلم

استاندار کرمان در مراسم راه اندازی مراحل ساخت این طرح اظهار کرد: پروژه سریع آغاز شد و بخش اول آن معدن است که خوراک و کنسانتره لازم را دارد. محمدمهدی فداکار افزود: زمین مورد نیاز در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفت و باید زیرساخت‌ها از جمله آب و برق برای آن تامین شود تا دچار چالش […]

استاندار کرمان در مراسم راه اندازی مراحل ساخت این طرح اظهار کرد: پروژه سریع آغاز شد و بخش اول آن معدن است که خوراک و کنسانتره لازم را دارد.

محمدمهدی فداکار افزود: زمین مورد نیاز در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفت و باید زیرساخت‌ها از جمله آب و برق برای آن تامین شود تا دچار چالش نشود.

این طرح زنجیره سنگ آهن در منطقه جنوب کرمان را تکمیل می‌کند و در مراحل بعدی به تولید فولاد و شمش فولاد می‌رسد.

نماینده جیرفت و عنبرآباد نیز در این مراسم گفت: مشارکت سرمایه‌گذار برای اجرای این طرح آورده زیادی برای جنوب استان کرمان خواهد داشت.
بهنام سعیدی افزود: مدیران باید نهایت همکاری را با سرمایه‌گذار داشته باشند تا با آرامش کارهای خود را دنبال کند.

امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در آیین کلنگ‌زنی مجتمع فولادی جیرفت اظهار کرد: این مجتمع شامل کنسانتره سنگ‌آهن، گندله آهن و آهن‌اسفنجی با سرمایه‌گذاری ۸۳ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۰۰ نفر است.

وی بیان کرد: ظرفیت مجموعه فولادی جیرفت برابر با ۵۵۰ هزار تن کنستانتره، ۵۰۰ هزار تن گندله و ۴۰۰ هزار تن آهن‌اسفنجی است.

حسن زاده ادامه داد: دو زون بزرگ معدنی ارومیه‌دختر و سیرجان را در استان کرمان داریم که کانی‌زایی در آن اتفاق افتاده، اما برای اکتشاف هنوز کار چندانی نشده بود و اکتشافات در شمال و جنوب باید ادامه یابد، زیرا از شرایط موجود راضی نیستیم.

برای توسعه معادن در جنوب استان کرمان جلساتی با سران طوایف برگزار کردیم همچنین بازدیدی از مجتمع مس سرچشمه با حضور آنها انجام شد تا از نزدیک در جریان فعالیت‌های انجام شده قرار گیرند که این امر در فرهنگسازی و مشارکت بیشتر موثر بوده است.

ایجاد اداره فنی و حرفه‌ای در رودبار جنوب انجام شد و اداره فنی و حرفه‌ای در فاریاب هم راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان نیز گفت: با پیگیری های استان کمتر از سه ماه روند واگذاری زمین این طرح انجام شد.

مسلم مروجی‌فرد با بیان اینکه موفق‌ترین حوزه معدنی کشور با ۱۰۰ پروانه بهره‌برداری جنوب کرمان است، افزود: در پروژه کنونی کنسانتره سنگ آهن ۸۳ هزار میلیارد ریال در مرحله اول سرمایه‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: ۱۵۰ هزار میلیارد ریال پیش بینی سرمایه‌گذاری شده است و خط های بعدی مس و فروکروم شروع می شود.

گزارش و تصاویر : امینه رزمی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − پنج =