. جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 2012 تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 تیر 1394 | 20:16 ب.ظ

جلسه افطاری با طعم کشاورزی در حضور دکتر اعظمی/ تصاویر

به گزارش سایت کنارصندل، شب گذشته جلسه افطاری با حضور دکتر اعظمی برگزار شد. در این مراسم که با تلاوت آیات قرآن کریم شروع شد منوچهر فاریابی گفت:نسل دوم و سوم انقلاب میتواند منشاء انجام کارهای بزرگی شود و باید خود را باور کند، همانطور که سردار سلیمانی با ۲۱سال سن فرمانده جنگ میشود و جنگ […]

به گزارش سایت کنارصندل، شب گذشته جلسه افطاری با حضور دکتر اعظمی برگزار شد.

در این مراسم که با تلاوت آیات قرآن کریم شروع شد منوچهر فاریابی گفت:نسل دوم و سوم انقلاب میتواند منشاء انجام کارهای بزرگی شود و باید خود را باور کند، همانطور که سردار سلیمانی با ۲۱سال سن فرمانده جنگ میشود و جنگ را اداره میکند یا جوان دیگری در ۲۳ سالگی به جایگاه استانداری میرسد نشان از توانایی جوانان است و جوان امروزی میتواند تغییرات عمده ای در همه زمینه ها ایجاد کند.ایشان در اشاره ای به شاخص های افراد گفتند که دنیای امروز عصر ارتباطات است و شیوه های ارتباطی از جمله تسلط به زبانهای خارجی، اینترنت، ایمیل و غیره میتواند در روند توسعه و پیشرفت جوامع بسیار مؤثر باشد و کسانی باید هدایت جامعه را به عهده بگیرند که این حداقل ها را داشته باشند.

دکتر ذبیح اله اعظمی عضو هییت علمی دانشگاه جیرفت هم ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان و تبریک پیشاپیش عید فطر گفت:یک انتخاب خوب تاثیرات زیادی در جامعه خواهد داشت و پیروزی در مذاکرات هسته ای نتیجه ی انتخاب درست و خوب مردم بود این مردم بودند که رییس جمهور را انتخاب و رییس جمهور هم با انتخاب هوشمندانه خود وزیر امور خارجه ای انتخاب کرد که روند مذاکرات را به خوبی اداره کرد و در واقع دیپلماسی نوینی را پایه گذاری کرد که امروزه این دیپلماسی شایسته است که به عنوان یک واحد دانشگاهی مورد تدریس قرار گیرد.

ایشان همچنین به تشریح ظرفیتهای کشاورزی پرداخت و گفتند:منطقه جیرفت و کهنوج سرشار از ظرفیت و پتانسیل های کشاورزی است که نیاز به مدیریت صحیح و اصولی دارد و نیاز است که ما جایگاه خود را پیدا کنیم. ایشان با اشاره به سابقه چندین ساله خود در بخش های ترویج آموزش تولید رشته کشاورزی گفت: به جرات عرض میکنم که محصولات جنوب استان کرمان از کیفیت بالایی برخوردار است و بنده این را در سفرهایم به اروپا به خوبی لمس کرده ام. محصولات جنوب استان با مدیریت صحیح عاری از سموم خواهد شد.

وی افزود با توجه مشکل کم آبی که گریبانگیر منطقه است الگوهای کشت باید تغییر کند و کشت بعضی محصولات مطلوب نیست و بجای آن کشاورزی باید به سمت کشت های گلخانه ای که راهی است جهت صرفه جویی در مصرف آب حرکت کند.

ایشان با استفاده از اسلاید شو و به صورت تصویری قابلیت ها و رتبه های محصولات جنوب را به خوبی و استادانه تشریح نمودند.

دکتر اعظمی همچنین به ظرفیتهای گردشگری جیرفت و عنبرآباد پرداخت و گفت که تمدن کنارصندل و جاذبه های گردشگری دلفارد و ساردوییه و جبالبارز در کنار ابنیه تاریخی همچون مقبره میرحیدر اسفندقه میتواند باعث ارز آوری و اشتغال در صنعت توریزم شود.

در پایان جلسه دکتر اعظمی در رابطه با سؤال یکی از میهمانان مبنی بر قومیتگرایی در منطقه گفتند که این سیاست دنباله رو های استعمار پیر است که با شعار تفرقه بینداز و حکومت کن باعث توقف رشد و توسعه میشود و اگر ما نگاهی به هلیل رود بیندازیم که چگونه از به هم پیوستن سرشاخه های کوچک یک هلیل تمدن ساز را ایجاد میکند و مبنای اتحاد و همراهی همه قومیت هاست لذا مطرح کردن چنین مباحثی بیهوده است و غیر از ضربه بر توسعه و پیشرفت منطقه چیزی در بر ندارد. ایشان برای توضیح بیشتر مخاطبان را به مقاله ای که در همین رابطه در سایت شخصی خود دارد ارجاع دادند.

۲۰۱۵۰۷۱۵_۲۲۰۱۴۰ ۲۰۱۵۰۷۱۵_۲۲۰۲۱۱ ۲۰۱۵۰۷۱۵_۲۲۰۲۱۶ ۲۰۱۵۰۷۱۵_۲۲۰۲۲۷ ۲۰۱۵۰۷۱۵_۲۲۰۲۳۸ ۲۰۱۵۰۷۱۵_۲۲۰۲۴۵ ۲۰۱۵۰۷۱۵_۲۲۰۳۴۰  ۲۰۱۵۰۷۱۵_۲۲۰۳۵۰

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =