. پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 92200 تاریخ انتشار : شنبه 8 اردیبهشت 1403 | 13:11 ب.ظ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خبر داد:اعزام سه گروه‌ موسیقی جنوب‌کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از اعزام سه گروه موسیقی به جشنواره‌های بین المللی خبر داد و گفت: از این سه گروه، یک گروه سنتی و دو گروه مقامی به جشنواره‌های هنری بین المللی اعزام خواهند شد. به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب […]

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از اعزام سه گروه موسیقی به جشنواره‌های بین المللی خبر داد و گفت: از این سه گروه، یک گروه سنتی و دو گروه مقامی به جشنواره‌های هنری بین المللی اعزام خواهند شد.

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی در این باره اظهارداشت: گروه موسیقی آوای منوجان به سرپرستی فرامرز زارعی یکی از این گروه های موسیقی است که به جشنواره هنری کشور قزاقستان اعزام خواهد شد.

وی با بیان اینکه گروه موسیقی سنتی لیکوی جنوب به سرپرستی علی یونس زاده از جیرفت نیز قرار است به جشنواره هنری کشور تونس اعزام شود، تصریح کرد: همچنین گروه موسیقی مقامی کمنزیل به سرپرستی هوشنگ کردستانی یکی دیگر از این سه گروه موسیقی است که جهت شرکت در جشنواره هنری به کشور ازبکستان شهر ضامین اعزام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان عنوان کرد: انتخاب این سه گروه موسیقی از جنوب کرمان برای شرکت در جشنواره های هنری بین المللی با توجه به آیتم های اعلامی وزارتخانه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اعزام گروه های موسیقی سنتی و مقامی به این جشنواره های هنری، معرفی خرده فرهنگ های بومی و سنتی جنوب کرمان در سطح بین المللی است.

حسینی ظرفیت موسیقیایی جنوب کرمان را بی نظیر دانست و گفت: جنوب کرمان از لحاظ موسیقیایی ظرفیت بی نظیری در کشور دارد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =