. پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 1995 تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 تیر 1394 | 13:39 ب.ظ

گفتگو با جوانترین فعال سیاسی جنوب استان

گفتگوی اختصاصی سایت کنار صندل با فرشید محمودی اسفندقه جوانترین فعال سیاسی جنوب استان.  – با سلام. لطفا یک خلاصه بیوگرافی خودتان را بگویید ؟ به نام خدا ،فرشید محمودی اسفندقه هستم ، متولد اسفند ۱۳۷۲ در روستای اسفندقه ،تحصیلات ابتدایی ام را در جیرفت ، کهنوج ، و اسفندقه گذراندم ، سال ۸۳ وارد […]

IMG-20150705-WA0035

گفتگوی اختصاصی سایت کنار صندل با فرشید محمودی اسفندقه جوانترین فعال سیاسی جنوب استان.

 – با سلام. لطفا یک خلاصه بیوگرافی خودتان را بگویید ؟
به نام خدا ،فرشید محمودی اسفندقه هستم ، متولد اسفند ۱۳۷۲ در روستای اسفندقه ،تحصیلات ابتدایی ام را در جیرفت ، کهنوج ، و اسفندقه گذراندم ، سال ۸۳ وارد مدرسه نمونه دولتی علی ابن ابی طالب جیرفت شدم ، و دو سال بعد را در نمونه دولتی شهید مهدوی ماهان ، دبیرستان را نیز در نمونه دولتی سیدکمال موسوی کرمان و دیپلم را در طالقانی جیرفت گرفتم ، و بعد به اجبار وارد دانشگاه فرهنگیان و شغل خطیر معلمی شدم .

– چرا با اجبار؟
من دلم میخواست رشته علوم سیاسی رو بخونم اما مادرم گفت شیرم را حلالت نمیکنم اگه معلم نشی !!! ( با خنده)

– در حال حاضر در کجا و كدام دانشگاه تحصیل میکنید ؟

در دانشگاه فرهنگیان که همان تربیت معلم سابق هست و در پردیس خواجه نصیر کرمان

– لطفا از ورود به عرصه سیاست و شروع فعالیت هاتون بگید ؟
سال ۸۸ من دبیرستان بودم و مصادف بود با انتخابات ، اولین فعالیت من جمع آوری دوستان و هم کلاسی ها و دیگر دوستان از دیگر دبیرستان های کرمان بود تحت نام ستاد دانش آموزی با حمایت والدین بعضی از اعضا و در اختیار قراردادن کامپیوتر ، مکان ،دستگاه زیراکس و ماشین حتی ما در اونجا متن هایی رو نگارش میکردیم و در دبیرستان ها و خونه ها پخش میکردیم و جلسه میگذاشتیم با رای اولی ها و به صحبت و حمایت مینشستیم و این کارها رو به افراد ستادها گزارش میدادیم‌ و راهنمایی میگرفتیم و بعد از اون به اسفندقه آمدم روز انتخابات و اونجا هم تبلیغ میکردیم‌ و به صورت مشاور و لیدر سیاسی ستاد بودم و جلسات و دور همی های خوبی رو برگزار میکردیم.

-استقبال جوانان از فعالیتهای شما در آن برهه از زمان را چطور ارزیابی میکنید؟
 اون موقع به سن رای نرسیده بودم و فقط در کار تبلیغ بودم .

– بعد از آن چی ؟

گذشت و شد زمان انتخابات مجلس نهم و اونجا فعالیت میکردم .

– کاندیدای شما کی بود ؟
اون موقع به دلیل اینکه اصلاحات کاندیدای خاصی رو در جیرفت و عنبرآباد نداشتیم، من به یکی از کاندیدها گرایش پیدا کردم .

– آیا واقعا اصلاحات کاندیدایی نداشت مستقل ها چطور؟

خیر، برخی شورای اصولگرایی آنها را تایید کرده بود برخی نه. مستقلی به مفهوم واقعی نبود چرا که به نوعی همه آنها اصولگرا بودند . 

– تو دانشگاه هم فعالیتی داشتید ؟

ابتدای ورود چون دانشگاه تازه تاسیس بود و کلا مشکل داشت و زیر ساخت هاش آماده نبودند و  فعالیت آنچنانی دانشجویی به معنای عام‌ کلمه مشکل بود.با کمک دوستان به احیای بسیج دانشجویی پرداختیم بعد از اونجا به سازندگی دفتر شهر کرمان رفتم و بعد هم اومدم قرارگاه فانوس و خدمت میکردم .

– بعد از این فعالیت ها دیگه چه فعالیتی انجام دادید؟

من که آدم فضولی هستم و همه جا سرک میکشم و به همین خاطر فعالیت زیاد دارم البته بعضیا رو نمیشه ذکر کرد ، تو عرصه اردوهای جهادی فعالیت داشتم ، و بعد هم که مصادف شد با انتخابات ۹۲ و اونجا هم سعادت داشتم خدمتی داشته باشم .

در مورد انتخابات دولت یازدهم و کاندید شما و فعالیتتون به صورت اجمالی توضیح بدید ؟

اول ذکر کنم که انتخابات۹۲ یک حماسه بی نظیر چون ۷۶ بود .دوستان همه برای عارف اماده بودیم که ایشون انصراف دادند و ستادها رو برا دکتر روحانی بستیم، ستاد جوانان ، ستاد مرکزی و مسوولیت ستاد اسفندقه ، از جمله فعالیت من بود و همینجور تشکیل کمیته جوانان و مسوولیت اون رو که تا الان به عهده دارم ، به صورت خود جوش توسط دوستان ،در جمع انتخابات پر هیجانی بود و خیلی ادم رو درگیر کرد.

– در مورد انتخابات آتی مجلس چه فکری میکنید و اوضاع رو چگونه میبینید ؟ و آیا هنوز هم آرمانهای جوانگرایی در ذهنتان وجود دارد؟

این بحثیه که به نظر من کاملا مشخصه ، و پیروزی قاطع با اصلاح طلبان هست اگر افراد نامزد رو تایید صلاحیت کنند و این مجلس با ریاست دکتر عارف خیلی کمک ها به دولت و کشور خواهد کرد . اعتقاد دارم با اعتماد به جوانان آنها قادر به انجام کارها و طرح های نوین و مهم در کشور هستند.

– فکر میکنید پیروز انتخابات جیرفت چه کسی باشه ؟

هر کس نظری داره ، من میگم با توجه به اعلام توافق هسته ای تمایل مردم به سمت اصلاحات تا حدی بیشتر است.

-نظرتان درباره لیدرهای سیاسی جیرفت چیست؟

 فقط عنوان کنم که دکتر اسلامی پناه، فائض فرخی و طهماسب بدرود را استاد خود میدانم.

– در مورد فعالیت جوانان و نقش آنان در انتخابات آتی چه نظری دارید ؟

انتخابات پیش رو وابسته به جوانان است و قاطبه آرا جوانان است که تاثیر گذار است ، انتخابات آتی انتخاباتی است که جوانان بیشترین تاثیر را دارند و این انتخابات جوانان است ، و در جیرفت هم کاندیدی پیروز است که نظر جوانان را جلب کند.

– برنامه ای برای حضور جوانان و نقش آفرینی آنان در انتخابات هم دارید یا خبر دارید ؟

بله کمیته جوانان اصلاح طلب الان دوسالی هست که داره فعالیت میکنه و چند برنامه و طرح راه را با دوستان تدوین کردیم و در حال بررسی بیشتر هستند و اتفاقا هفته آینده هم با بعضی از شاخص های این کمیته در جیرفت یک جلسه داریم و همینجور مسوول بانوان رو خانم م-ص انتخاب کردیم و ایشون هم در زمینه حضور بانوان جوان و حمایت آنان در حال تدوین برنامه هایی هستند که فکر کنم تا اواخر آبان به یک جمع بندی کامل برسه طرحشون ،

– فعالیت های این کمیته فقط برای شهرستانه یا منطقه ؟

نه برای بیشتر مناطق استانه و تو جنوب استان هم برا منطقه رودبار و کهنوج برنامه هایی داریم طی ماه آینده و دوستان در حال آماده کردن شرح وضعیت مناطق هستند .

– در حال حاضر به غیر از فعالیت های دانشجویی مشغول چه کارهایی دیگه هستید ؟

درگیر سختیهای زیادی هستم مخصوصا قسط وام و غیره… کشاورزی هم دارم که مثل بقیه خراب شد ، ولی در حال انتظار برای کسب مجوز برای تشکل کشوری فرهنگیان آینده با نظر به دانشجو معلمان هستیم و همینجور یک پیشنهادی دارم برای خدمت داوطلبانه در یک ارگان مردم محور و اگه سعادت داشته باشم در کنار دانشگاه بتونم اونجا هم برای مردمم خدمتی کنم .

– و سخن آخر اینکه اگر درد دل ، نظری ، پیشنهادی برای خوانندگان دارید بفرمایید ؟

فکر کنم سایت شما از جمله خبرگزاریهای استانی پر مخاطب باشه و صادق و کاملا بی طرف که خیلی هم در نشر مطالب مختلف از افراد اهتمام دارید و جدیت دارید تو امر انعکاس مشکلات و ایده ای منطقه ای ، و از این بابت تشکر میکنم از شما ، برای خوانندگان هم آرزوی قبولی طاعات در این ماه دارم و همینجور از جوانان خواهش میکنم که بی تفاوت نباشند در مورد محیط اطرافشون و مطالبه گر باشند در مورد حقوقشان و اینکه همه کمک کنند و پا به میدان بگذارند برای توسعه و پیشرفت استان و منطقه ، به امید شادکامی شما و همه خوانندگان و نیز احقاق حق همه ما با عنوان استان جیرفت.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 3 =