. جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 3561 تاریخ انتشار : سه شنبه 17 شهریور 1394 | 08:28 ق.ظ

مدیرکل عشایری جنوب کرمان: اعتبارات سال ۹۴ نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است

به گزارش سایت کنارصندل، جمشید احسانی‌نیا صبح امروز در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه ساماندهی عشایر، سایر دستگاه‌ها باید نسبت به ارائه خدمات به عشایر تلاش بیشتری کنند. وی بیان داشت: در زمینه آموزش، بهداشت عشایر باید توجه بیشتری صورت گیرد تا برای […]

به گزارش سایت کنارصندل، جمشید احسانی‌نیا صبح امروز در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه ساماندهی عشایر، سایر دستگاه‌ها باید نسبت به ارائه خدمات به عشایر تلاش بیشتری کنند.

وی بیان داشت: در زمینه آموزش، بهداشت عشایر باید توجه بیشتری صورت گیرد تا برای فرزندان و خانواده عشایر مشکلی ایجاد نشود.

مدیرکل امور عشایری جنوب استان کرمان در زمینه اجرای زنجیره تولید گوشت قرمز تصریح کرد: این طرح با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در منطقه جنوب کرمان در راستای خرید دام مازاد عشایر و تولید گوشت قرمز به خودکفایی کشور کمک می‌کند و از طرفی موجب اشتغال جوانان عشایر نیز می‌شود.

وی افزود: در راستای خدمات‌رسانی هر چه بهتر و مطلوب‌تر به عشایر، اقداماتی از قبیل توزیع لوله، خرید تانکر، تیغ‌زنی و مرمت راه‌های عشایری شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد به طول یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر، احداث راه‌های سیار سطح شهرستان‌ها به طول ۳۰ کیلومتر و آب‌رسانی سیار به عشایر به طور مداوم به میزان ۲۸ هزار مترمکعب انجام شده است.

احسانی‌نیا ابراز داشت: از دیگر اقدامات این اداره در شهرستان جیرفت، احداث یک باب جایگاه توزیع گاز مایع در منطقه گدار دلفارد به مساحت ۳۲ مترمربع، انتقال آب شرب و کشاورزی منطقه تنگ‌حیدر به طول چهار کیلومتر جهت ۵۰ خانوار عشایری است.

وی با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در منطقه جنوب کرمان خاطر‌نشان کرد: خرید لوله پلی‌اتیلن برای عشایر سطح شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد، خرید کف‌کش برقی برای عشایر به تعداد ۱۵ دستگاه، خرید موتور روبین برای عشایر به تعداد ۱۰ دستگاه، خرید تانکر یک‌هزار و دو هزار لیتری برای عشایر به تعداد ۸۰ دستگاه و صدور گواهی برای عشایر به منظور اخذ دفترچه سلامت به تعداد دو هزار مورد است.

مدیرکل امور عشایری جنوب استان کرمان در زمینه اقدامات صورت گرفته این اداره‌کل در شهرستان جیرفت اظهار داشت: از دیگر اقدامات صورت گرفته در شهرستان، پیگیری امور مربوط به اخذ اسناد مالکیت توسعه اراضی برای ۲۵۱ نفر عشایر، تعمیر و تجهیز ساختمان اداره به مساحت ۲۵۰ مترمربع است.

وی با اشاره به مشکلات اصلی امور عشایری بیان داشت: فرسوده‌ بودن دستگاه‌های راه‌سازی و تانکر‌های آب‌رسان از جمله مشکلات ما در راستای خدمت‌رسانی به عشایر منطقه است.

احسانی با اشاره به چارت اداره‌کل امور عشایری افزود: رایزنی‌های لازم صورت گرفته و فرم اداره‌کل امور عشایری از طریق سازمان امور عشایر به مرکز نوسازی و تحول وزارت جهادکشاورزی فرستاده شده است.

وی ابراز داشت: در راستای حمایت از عشایر طی سال ۹۳ و سه ماهه نخست سال ۹۴، ۲۰ هزار تن علوفه مدت‌دار و یک‌هزار و ۳۹۰ تن علوفه یارانه‌ای در بین عشایر منطقه جنوب کرمان توزیع شده است.

مدیرکل امور عشایری جنوب استان کرمان با اشاره به شرکت‌های تعاونی عشایری خاطر‌نشان کرد: این شرکت‌ها در راستای خدمات‌رسانی هر‌چه بهتر به عشایر هستند که خدماتی از قبیل توزیع خوراک‌دام، تأمین مایحتاج عشایر از قبیل برنج، روغن و… تحت نظارت اداره‌کل امور عشایری در‌ حال انجام است.

احسانی ابراز داشت: همچنین خدماتی از قبیل بیمه خانوارهای عشایری و دام‌های عشایری توسط شرکت‌های تعاونی عشایری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اعتبارات سال ۹۴ نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده که این امر خدمات‌رسانی بهتر به عشایر را محدود کرده است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 17 =