. پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 4198 تاریخ انتشار : یکشنبه 12 مهر 1394 | 10:46 ق.ظ

حجت الاسلام یارالهی معاون حوزه علمیه جیرفت: ولایت‎پذیری باید به صورت عملی و نظری باشد

حجت الاسلام کرامت یارالهی به مناسبت عید غدیر اظهار داشت: غدیر عید ولایت و امامت است و در آن پیامبر اسلام (ص) دین خود را برای مسلمانان کامل کردند. وی بیان داشت: ایشان در منطقه غدیر که حدود ۱۲۰ هزار نفر حضور داشتند با امام علی (ع) بعیت کردند، اما بعد از رحلت پیامبر اسلام […]

حجت الاسلام کرامت یارالهی به مناسبت عید غدیر اظهار داشت: غدیر عید ولایت و امامت است و در آن پیامبر اسلام (ص) دین خود را برای مسلمانان کامل کردند. وی بیان داشت: ایشان در منطقه غدیر که حدود ۱۲۰ هزار نفر حضور داشتند با امام علی (ع) بعیت کردند، اما بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) حوادثی رخ داد و مردم از حور محور ولایت کناره گرفتند که ناگوارترین آن کربلا بود.

یارالهی تصریح کرد: از ابتدای غیبت امام زمان (عج) حدود ۶۲ ولی‎فقیه بر جامعه شیعه ولایت داشتند و حضرت امام خمینی (ره) نمونه بارز یک ولی‎فقیه جامع‎الشرایط بود و بعد از ایشان مقام معظم رهبری ولی‎فقیه حال حاضر و رهبر شیعیان جهان است. وی افزود: کتاب‎ها و روایت‎های زیادی پیرامون بحث ولایت فقیه و رهبری جهان اسلام و غدیر موجود است بر همین اساس از محققان در این حوزه تقاضا می‎شود با کمک متولیان فرهنگ این کتاب را در اختیار علاقمندان قرار دهند تا شبهه‎هایی را که در مورد ولایت‎فقیه از سوی دشمنان ایجاد می‎شود به صورت علمی پاسخ دهد.

معاون حوزه علمیه امام صادق (ع) جیرفت با اشاره به اینکه ولایت‎پذیری باید به صورت عملی و نظری باشد، ادامه داد: شهدا به هر دو صورت ولایت‎پذیری داشتند به فرمان ولی‎فقیه زمان حضرت امام خمینی (ره) گوش فرا دادند و بدون هیچ قید و شرطی به نبرد حق علیه باطل رفتند به همین دلیل امروز ما باید با الگو گرفتن از شهدا ولایت‎پذیری خود را افزایش دهیم.

یارالهی با اشاره به حوادث منا در حج امسال و سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانش‎آموختگان دانشکده افسری نوشهر عنوان کرد: عربستان سعودی در برابر قدرت ولایت فقیه جهان اسلام تسلیم شد و پس از آن با لحن و ادبیات جدید سردمداران جیره‎خوار عربستان مواجه شدیم. وی خاطرنشان کرد: فاجعه منا به اندازه‎ای عظیم است که با عذرخواهی دولت عربستان رفع نمی‎شود، بلکه باید در مراجع قانونی برای این حادثه تلخ پاسخگو باشد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + پنج =