. جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 10363 تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 فروردین 1395 | 09:33 ق.ظ

بی سوادی ریشه اصلی ارتکاب جرم است و سواد آموزی در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جمعیت کیفری زندانیان موثر است.

به گزارش سایت کنارصندل, رییس اداره زندان جیرفت در برگزاری آزمون دوره انتقالی نهضت سواد آموزی در بین مددجویان گفت بی سوادی ریشه اصلی ارتکاب جرم می باشد و سواد آموزی در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جمعیت کیفری زندانیان موثر است. حسین برشان به منظور اجرای فرمان امام خمینی(ره)که زندانها باید به دانشگاه […]

به گزارش سایت کنارصندل, رییس اداره زندان جیرفت در برگزاری آزمون دوره انتقالی نهضت سواد آموزی در بین مددجویان گفت بی سوادی ریشه اصلی ارتکاب جرم می باشد و سواد آموزی در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جمعیت کیفری زندانیان موثر است.

حسین برشان به منظور اجرای فرمان امام خمینی(ره)که زندانها باید به دانشگاه تبدیل شوند افزودآموزش زندانیان سرمایه گذاری است و نتیجه آن پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش وقوع جرایم در سطح جامعه است. وتصریح کرد سواد آموزی در زندان یک الزام می باشد و مددجویان از بدو ورود مددجویان بی سواد مورد شناسایی قرار گرفته و در کلاسهای نهضت سواد آموزی ثبت نام می شوند. وی خاطر نشان کرد زندان فرصت خوبی برای فرگیری دانش و بالابردن سطح دانش و آگاهی مددجویان می باشدو مددجویانی که به هر دلیل از نعمت سواد آموزی محروم بوده به فراگیری علم و دانش بپردازند و در این خصوص همکاری لازم برای ریشه کنی بی سوادی با ادارات مربوطه صورت گرفته است. برشان اظهار داشت بسیاری از مددجویان در زمان ارتکاب جرم یا بی سواد یا کم سواد بوده که همین امر باعث شده است که راحتر در مسیر ارتکاب جرم قرار گرفته و توسط افراد شیاد اغفال شوند. رییس زندان جیرفت در این آزمون ۲۴ نفر از مددجویانی که در کلاسهای سوادآموزی شرکت داشته حضور داشتند و این آزمون با نضارت و همکاری نماینده اداره نهضت سواد آموزی برگزار شد و تا حال حاضر هیچ مددجوی بی سوادی در زندان وجود ندارد.

DSC_0400

DSC_0039

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 18 =