. جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 10404 تاریخ انتشار : یکشنبه 29 فروردین 1395 | 04:31 ق.ظ

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جیرفت:

مسئولان ضعیف و کم‌کار اتحادیه‎ها برکنار شوند

به گزارش سایت کنارصندل ،معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جیرفت با انتقاد از دوگانگی نرخ در سطح بازار به ویژه در صنف پوشاک گفت: در صورت ادامه این روند باید مسئولان ضعیف و کم‌کار اتحادیه‎ها برکنار شوند. محمود سالاری در جلسه تنظیم بازار این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه سال ۹۵ طبق کلام مقام […]

به گزارش سایت کنارصندل ،معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جیرفت با انتقاد از دوگانگی نرخ در سطح بازار به ویژه در صنف پوشاک گفت: در صورت ادامه این روند باید مسئولان ضعیف و کم‌کار اتحادیه‎ها برکنار شوند.

۱۳۹۵۰۱۲۵۰۰۰۵۰۰_PhotoL

محمود سالاری در جلسه تنظیم بازار این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه سال ۹۵ طبق کلام مقام معظم رهبری مزین به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» شده است، باید شعار دادن را تمام کنیم، زیرا هم‎اکنون زمان اقدام و عمل فرا رسیده است.

 

وی بیان داشت: باید تمام دستگاه‎های اجرایی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و مطالبات دولت تلاش کنند تا بتوانیم برای پیشرفت و آبادانی منطقه و در نتیجه اعتلای کشور گام برداریم.

 

سالاری تصریح کرد: از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته بازدیدهای خود را از مکان‎های عمومی مختلف آغاز کردیم و به طور مستمر در ایام عید نوروز ادامه داشت به طوری که طی این مدت ۸۰ مورد بازدید صورت گرفت وی با انتقاد شدید از دوگانگی نرخ در سطح بازار به ویژه در صنف پوشاک افزود: این وضعیت نابسامان در سطح بازار به عدم نظارت و کوتاهی مسئولان مربوطه بر می‎گردد که باید به طور جدی اصلاح شود.

 

سالاری با بیان اینکه در صورت ادامه این روند باید مسئولان ضعیف و کم‌کار اتحادیه‎ها برکنار شوند، عنوان کرد: وضعیت بازار به اندازه‎ای رها شده است که دو واحد صنفی کنار هم دارای قیمت‎های متفاوتی هستند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جیرفت ادامه داد: با وجود اینکه قیمت بسیاری از اجناس روزانه تغییر می‎کند، اما برچسب کالاهای موجود در فروشگاه‎ها قدیمی است و تعویض نمی‎شود و این بزرگترین اجحاف در حق مصرف‎کنندگان است.

۱۳۹۵۰۱۲۵۰۰۰۵۰۹_PhotoL

سالاری بیان داشت: ما تلاش مسئولان اصناف را نادیده نمی‎گیریم، اما باید توجه بیشتری به وضعیت معیشتی مردمی شود که در تمام شرایط سخت و بحرانی حامی دولت و نظام بودند. وی گفت: جیرفت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی است، اما با ابراز تأسف قیمت محصولات در این منطقه بسیار بیشتر از سایر شهرستان‎ها است و در این میان دلالان و واسطه‎ها در سایه عدم نظارت مسئولان سبب سیر صعودی قیمت‎ها می‎شوند.

 

سالاری اضافه کرد: با وجود تأکید سال گذشته نسبت به اینکه نانوایی‎هایی در تابلوهای خود وضعیت آزادپز بودن یا نبودن را درج کنند، اما این واحدها بدون هیچ نظارتی همچنان با روال قبلی به کار خود ادامه می‎دهند.

 

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته پنج تن مواد غذایی فاسد در شهرستان کشف و معدوم شد، اظهار داشت: از زمان عید سال گذشته تاکنون وضعیت رستوران‎ها بسیار متحول شده است، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب بسیار فاصله دارد و این امر توجه و برنامه‎ریزی دقیق مسئولان مربوطه را می‎طلبد.

 

سالاری با تأکید بر ساماندهی نیروی کار شاغل در رستوران‎ها خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر کارگران شاغل در رستوران‎ها به صورت موقت در این مکان‎ها فعالیت می‎کنند، دارای کارت بهداشت نیستند و همین امر مشکلاتی را ایجاد می‎کند که باید برطرف شود.

۱۳۹۵۰۱۲۵۰۰۰۵۰۹_PhotoL

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جیرفت همچنین با ابراز گلایه از توزیع ناعادلانه آرد در سطح روستاها ادامه داد: با توجه به اینکه روزانه شکایت‎های بسیاری در این زمینه به فرمانداری می‎رسد، باید تعاون روستایی در این زمینه پاسخگو باشد.

 

وی با تأکید بر اینکه میدان‎های باربری نیز باید تنها یک درب ورودی و خروجی داشته باشند تا به راحتی بتوان، نسبت به ترددهای آن‎ها نظارت داشت، بیان داشت: بسته‎بندی نامناسب محصولات کشاورزی نیز موجب افت قیمت آن‎ها می‎شود به همین دلیل باید جهاد کشاورزی در این زمینه تدبیر اساسی بیندیشد.

 

سالاری در بحث گردشگری تصریح کرد: سال گذشته ۱۴۵ هزار نفر مهمان نوروزی به این شهرستان وارد شدند در حالی که در سال جاری این آمار به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسید. وی با تقدیر از مسئولان جهاد کشاورزی به دلیل برپایی غرفه محصولات کشاورزی در ورودی شهر جیرفت در ایام نوروز افزود: برای بسیاری از این گردشگران مشاهده وجود محصولات مختلف بسیار در یک فصل تعجب‎آور بود.

 

سالاری در زمینه وضعیت اماکن عرضه کننده قلیان عنوان کرد: هیچ مکانی از جمله چایخانه‎ها مجوز عرضه قلیان را ندارند و باید با آن‎ها به شدت برخورد شود تا بیش از این سلامت جامعه را به خطر نیندازند.

 

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جیرفت با تأکید بر اینکه بازرسی‎ها از حالت روزمرگی خارج شوند، گفت: باید کنترل و نظارت بر اماکن مختلف بیشتر و فضا برای سودجویان ناامن شود تا هرگز جرأت تجاوز از حدود عرفی و قانونی نداشته باشند.

 

سالاری خاطرنشان کرد: همچنین از مردم تقاضا می‎شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را به مسئولان مربوطه اطلاع دهند تا بلافاصله با متخلفان و خاطیان قاطعانه برخورد شود.

 

وی در پایان با تشکر از دست‎اندرکاران ستاد تسهیلات نوروزی اظهار داشت: تمام اعضای این ستاد در ایام تعطیلات در راستای خدمات‎رسانی مطلوب به مهمانان نوروزی تلاش بسیاری داشتند و بخشداران نیز در بخش‎ها خدمات بسیار خوبی ارائه کردند که قابل تقدیر است.

 

انتهای پیام/.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 10 =