. جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 12031 تاریخ انتشار : جمعه 28 خرداد 1395 | 14:52 ب.ظ

بیانیه خانه مطبوعات جنوب استان کرمان درخصوص اظهارات رییس سازمان جهاد کشاورزی

به گزارش سایت کنارصندل ، در پی اظهارات ناصواب رئیس سازمان جهادکشاورزی نسبت به مطبوعات و رسانه ها ،خانه مطبوعات جنوب استان کرمان بیانیه ای صادر نمود که در ذیل آمده است..   بسم الله الرحمان الرحیم   با سلام و عرض ارادت محضر مردم شریف جنوب استان کرمان، کشاورزان رنج کشیده و پر تلاش این دیار و […]

به گزارش سایت کنارصندل ، در پی اظهارات ناصواب رئیس سازمان جهادکشاورزی نسبت به مطبوعات و رسانه ها ،خانه مطبوعات جنوب استان کرمان بیانیه ای صادر نمود که در ذیل آمده است..

 

بسم الله الرحمان الرحیم

 

با سلام و عرض ارادت محضر مردم شریف جنوب استان کرمان، کشاورزان رنج کشیده و پر تلاش این دیار و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنان روزه دار و توفیق کسب مغفرت و رحمت الهی درماه پرخیر وبرکت رمضان.

 

بی شک رسالت خطیر اهالی رسانه و در رأس آن خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولین در تنویر افکار عمومی جامعه و پوشش ظرفیت ها و ‌توانمندی های نظام و در عین حال طرح نقدهای سازنده با ارائه تحلیل های متعهدانه بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

خبرنگاران علی رغم سختی ها و ناملایمات فراوان، در تلاشند تریبونی باشند برای نشان دادن توانمندیهای جامعه و فریادی باشند برای رساندن ضعف های موجود برای جبران عقب ماندگیها, و در این میان طبیعتا بعضی گزارشات و تحلیل های رسانه ای ممکن است به مذاق برخی که به وظیفه رسانه و حتی خود واقف نبوده خوش نیامده و آن را برنتابند.

 

همانطور که همه مردم عزیز مستحضرند، سه سال است کشاورزان جنوب استان کرمان شرایط مساعدی را تجربه نمی کنند و هر سال محصولی بر زمین می ماند و عده ای ورشکست می شوند در این بین وظیفه رسانه هاست تا فریاد رسای مظلومیت مردمی باشند که تمام برنامه اقتصادی خانواده خود را بر فروش محصولات کشاورزی نهاده اند که متاسفانه هر ساله با تکرار این تراژدی مشکلات عدیده ای را متحمل می شوند.

 

این معضل و موارد مشابه طبیعتا نمی تواند با سکوت رسانه ها همراه باشد, اما ظاهرا پرداختن به این مسایل از ناحیه مطبوعات به مذاق رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب خوش نیامده و علی مانقل در جلسه ی رسمی نسبت به مطبوعات و رسانه ها با اظهارات ناصواب آنها را مخاطب قرار داده است که شرح مسموع آن در این مختصر زیبنده نیست.

 

لذا خانه مطبوعات جنوب استان کرمان ضمن تقبیح و محکوم نمودن این اقدام رییس سازمان که در بیان اظهارات مشابه مسبوق به سابقه است همچنان بر لزوم توجه به جایگاه خطیر اهالی رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی و لزوم رعایت احترام متقابل و تعامل منصفانه بین این قشر و مسوولین محترم تاکید داشته و متذکر می شود اهانت، اظهارات خودسرانه و غیر مسوولانه، اعمال زور و سانسور غیر قانونی نسبت به رسانه ها علاوه بر پیامدهای قضایی می تواند زمینه ساز التهاب، تشویش افکار و بهم زدن آرامش در جامعه گردد.

 

لذا خانه مطبوعات جنوب استان کرمان ضمن محفوظ دانستن حق پی گیری قضایی و اداری؛ از اهالی محترم رسانه تقاضا دارد ضمن خویشتن داری نسبت به بررسی برابر مقررات همکاری لازم را معمول دارند تا زمینه برای پیگیری موضوع تا حصول نتیجه نهایی فراهم گردد.

 

خانه مطبوعات جنوب استان کرمان

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =