. جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 12056 تاریخ انتشار : دوشنبه 31 خرداد 1395 | 16:21 ب.ظ

“هوش سیاه”، هکر حرفه ای جنوب استان در دام پلیس جیرفت

به گزارش سایت کنارصندل، فرمانده انتظامی جیرفت گفت : متهمی که به هوش سیاه شهرت یافته در استانهای فارس ،کرمان و تهران از حسابهای بانکی در فضای اینترنتی سرقت و با بهره هوشی بالا هیچ ردی از خود به جایی نمی گذاشت. سرهنگ ماشاالله ملائی گفت: درپی ارجاع پرونده نیابتی به ماموران پلیس فتا در […]

به گزارش سایت کنارصندل، فرمانده انتظامی جیرفت گفت : متهمی که به هوش سیاه شهرت یافته در استانهای فارس ،کرمان و تهران از حسابهای بانکی در فضای اینترنتی سرقت و با بهره هوشی بالا هیچ ردی از خود به جایی نمی گذاشت.
سرهنگ ماشاالله ملائی گفت: درپی ارجاع پرونده نیابتی به ماموران پلیس فتا در جیرفت مبنی بر هک اطلاعات کارت بانکی و برداشت غیرقانونی از حساب ‌بانکی‌ یک از شهروندان از سوی سارقی اینترنتی، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی بیان کرد: با بررسی های بعمل آمده مشخص شد سارق فردی سابقه دار است که قبلا نیز به علت سرقت های مشابه چندین مرحله توسط کارآگاهان پلیس فتا دستگیر و روانه زندان شده است.

ملائی افزود: سرانجام کارآگاهان پلیس فتا جیرفت با اقدامات شبانه روزی و بهره گیری از امکانات فنی و اطلاعاتی مخفیگاه متهم سابقه دار این پرونده را شناسایی و در عملیاتی منسجم وی را دستگیر وتحویل مقامات قضایی دادند.
وی گفت: این جوان ۲۰ ساله که به هوش سیاه مشهور شده است در آخرین مرحله پس از رهایی از زندان به سرقت اینترنتی ۸۷ میلیون ریال از حساب بانکی یک شهروند دست زده بود که به این عمل خود اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی جیرفت توصیه کرد: برای طعمه قرار نگرفتن در خرید های اینترنتی حتی المقدور از صفحه کلیدهای مجازی تعبیه شده در درگاه بانکی استفاده کنید تا از سرقت اطلاعات شما جلوگیری شود.

وی در پایان گفت: زنگ خطر پلیس برای کلیه تبهکاران به صدا در آمده و چنان چه افرادی بخواهند از راه های مجرمانه کسب مال نمایند پلیس با قاطعیت و جدیت با آنان برخورد می کند.
محمدعلی سلیمانی دادیار شعبه ۱۱ دادسرای کرمان و قاضی ویژه پرونده مشروبات الکلی در سال ۹۲ با اعلام خبر دستگیری آقای ع – س؛ معروف به هوش سیاه اظهار داشت: نامبرده در سایت‌های پرطرفدار مجاز و غیرمجاز اقدام به تعریف و ارائه فیلترشکن رایگان می‌نمود و بدین ترتیب متقاضی ضمن دانلود فیلترشکن؛ بدافزاری را هم دانلود و بر سیستم خود نصب می‌کرد که همه‌ی اطلاعات رایانه‌اش به سیستم متهم منتقل می‌شد.
کاربران به راحتی هنگام خرید اینترنتی رمز دوم کارت خود را در سیستم ثبت می‌کردند و متهم فوق به راحتی به آن دسترسی پیدا کرده و سوء‌استفاده می‌نمود.
در تعاریف پلیس بین‌الملل؛ ۷ رنگ برای مجرمین وجود دارد که گویای نوع مجرمیت متهم است و برای هوش سیاه اعلان رنگ نارنجی شده بود به این ترتیب که نامبرده علاوه بر ایران در کشورهای دیگر نیز شاکی داشته‌ و دارد. فرمانده انتظامی جیرفت از دستگیری دوباره “هوش سیاه” ، هکر حرفه ای جنوب استان خبر داد و گفت: وی پس از رهایی از زندان ۸۷ میلیون ریال را از حساب یک شهروند به سرقت برده بود، که به دام افتاد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + هجده =