. چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 18856 تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1395 | 16:15 ب.ظ

مدیرکل امورروستایی استانداری کرمان:

راه اندازی ۶۰۰ صندوق خرد روستایی در استان کرمان از جیرفت آغاز شد/۵۶ صندوق خرد روستایی سهم جیرفت

مدیرکل امورروستایی استانداری کرمان خبر داد:راه اندازی ۶۰۰ صندوق خرد روستایی در استان کرمان از جیرفت آغاز شد/۵۶ صندوق خرد روستایی سهم جیرفت به گزارش سایت خبری تحلیلی کنارصندل ، نشست اطلاع رسانی پروژه توان افزایی برای ایجاد معیشت پایدار از طریق صندوق های توسعه پایدار روستایی و محله شهری با حضور مهندس شهسوارپور مدیرکل […]

مدیرکل امورروستایی استانداری کرمان خبر داد:راه اندازی ۶۰۰ صندوق خرد روستایی در استان کرمان از جیرفت آغاز شد/۵۶ صندوق خرد روستایی سهم جیرفت

img_8805

به گزارش سایت خبری تحلیلی کنارصندل ، نشست اطلاع رسانی پروژه توان افزایی برای ایجاد معیشت پایدار از طریق صندوق های توسعه پایدار روستایی و محله شهری با حضور مهندس شهسوارپور مدیرکل امور روستایی  استانداری کرمان، دکتر شفیعی مشاور پروژه توان افزایی برای ایجاد معیشت پایدار از طریق صندوق های توسعه پایدار روستایی و محله شهری ، بخشداران بخش های مرکزی ، ساردوییه ، جبالبارز ، اسماعیلی و تعدادی از دهیاران و شوراها در سالن اصناف  شهرستان جیرفت برگزار شد.

در این نشست که مقدمه ای بود برای جلسه معاون اول رییس جمهور در راستای اقتصاد مقاومتی ، مدیر کل امورروستایی استانداری کرمان خبر داد:راه اندازی ۶۰۰ صندوق خرد روستایی در استان از جیرفت آغاز شد و با راه اندازی ۵۶ صندوق خرد روستایی در جیرفت ،بیشترین صندوق خرد روستایی برای این شهرستان در نظر گرفته شده است‌.

وی افزود:با توجه به اشتغال بیشتر مردم جیرفت در بحث کشاورزی ،ایجاد این صندوق ها می تواند کمک موثری برای روستاییان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی نیز باشد.

وی اضافه کرد: با ایجاد صندوق ها، می توانند به دور از ضوابط سخت بانکی با مشارکت خود تولیدکنندگان از تسهیلات بموقع استفاده کنند.

مهندس شهسوارپور افزود: توسعه روستایی اگر اتفاق بیفتد توسعه شهری و کشور اتفاق افتاده است و این نیازمند همکاری همه ی دهیاران و شوراهای اسلامی است.

وی ادامه داد: افراد بر حسب علاقه و توانمندی که دارند با عضویت در این صندوق ها علاوه بر ایجاد شغل از حمایت مادی و معنوی صندوق بهره مند می شوند و می توانند نقش موثری در اقتصاد خانواده داشته باشند.

شهسوارپور گفت: دولت یازدهم توجه و تاکید زیادی بر توسعه روستاها و فراهم شدن زمینه برای حضور  افراد در عرصه اقتصادی دارد.

وی نیز خبر داد: تهیه یک سبد توسعه روستایی در دستور کار است که در واقع یک راهنما و برنامه در بحث اقتصاد مقاومتی است و در حوزه امور روستایی در حال انجام است.

نعمتی بخشدار مرکزی جیرفت نیز در این نشست گفت: آموزش و فرهنگ سازی در روستاها نسبت به پروژه توان افزایی برای ایجاد معیشت پایدار از طریق صندوق های توسعه پایدار روستایی و محله شهری باید در اولویت کار قرار گیرد.

وی افزود: شوراها و دهیاران باید این فرهنگ و این مهم را اطلاع رسانی نمایند و مردم را پای کار آورند که خود تولید کننده و عرضه کننده باشند.

وی ادامه داد: ارائه طرح متناسب اشتغال متناسب با نیاز منطقه از جمله طرح هایی خدماتی  است که روستائیان مجبور نشوند به شهر مهاجرت کنند.

 


img_8805 img_8798 img_8801 img_8800 img_8811 img_8819 img_8820 img_8824 img_8825 img_8835 img_8843

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =