. پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 28110 تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1396 | 17:36 ب.ظ

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت در سخنان قبل از خطبه های نماز جمعه:

هدف مجموعه انتظامی، احساس آرامش، امنیت و آسایش خیالِ بیشتر برای همه شهروندان است / عملکرد نیروی انتظامی جیرفت تشریح شد

به گزارش سایت کنارصندل و به نقل از  پایگاه خبری پلیس؛ به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت در نماز جمعه به سخنرانی پرداخت. سرهنگ ماشاالله ملایی گفت: امروزه خادمان شما شهروندان فهیم در نیروی انتظامی ‌با اقتدار کامل‌ از جان، مال، امنیت و عزت مردم پاسداری کرده و با پشتیبانی مردمی، […]

به گزارش سایت کنارصندل و به نقل از  پایگاه خبری پلیس؛ به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت در نماز جمعه به سخنرانی پرداخت.
سرهنگ ماشاالله ملایی گفت: امروزه خادمان شما شهروندان فهیم در نیروی انتظامی ‌با اقتدار کامل‌ از جان، مال، امنیت و عزت مردم پاسداری کرده و با پشتیبانی مردمی، در صدد انجام ماموریت‌های محوله‌ می باشند و جای بسی افتخار است که فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت ‌الله امام خامنه‌ای‌ عزیز (مدظله العالی) در وصف این نیرو فرموده‌اند: “کارکنان نیروی انتظامی که سعی می‌کنند آرامش را، امنیت را، آسایش خیال را برای آحاد شهروندان کشورمان فراهم کنند در حقیقت به معنای واقعی کلمه مجاهدان فی سبیل الله هستند.”
وی ضمن بزرگداشت مقام شامخ همه شهدا به ویژه شهیدان سرافراز عرصه نظم و امنیت و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی که با شعار( پلیس برای امنیت ، امنیت برای همه)مزین گردیده گفت: : مجموعه انتظامی شهرستان در سایه منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) برای صیانت از استقلال و امنیت پایدار، تحکیم انضباط اجتماعی و مهیا ساختن الزامات و ضرورت‌های زندگی امن و توأم با آرامش شهروندان از آمادگی همه جانبه و هوشمندانه برخوردار بوده و در مسیر ارتقاء این آمادگی، به مدد و پشتوانه مردمی با هرگونه عواملی که بخواهند رضایت و احساس امنیت آحاد جامعه را مورد تهدید و خدشه قرار دهند، قاطعانه برخورد خواهد کرد و در همین راستا با هدف افزایش احساس آرامش شهروندان ، با تلاش شبانه روزی همکاران ، ضمن اجرای ۵۵ طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده از هفته ناجا سال گذشته تا کنون ۲۲ درصد طرح ها را افزایش دادیم که ثمره آن( ۵۸ درصد افزایش ارتقاء امنیت بوده )که این هدیه پلیس به مردم در هفته نیروی انتظامی است.


فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت به بیان آمار و عملکر نیروی انتظامی شهرستان طی یکسال گذشته پرداخت و گفت: چدر این مدت افزایش ۶۱ درصدی دستگیری سارقین را نسبت به مدت مشابه قبل شاهد هستیم.  و در خصوص کشف سرقتها نیز ۵۵ درصد افزایش کشف سرقت را شاهد هستیم، اما لازم است که شهروندان با مقدم دانستن اصل پیشگیری ، در نگهداری اموال خود بیشتر دقت نمایند .
در زمینه کشف انواع مواد مخدر از سال گذشته با تلاش و کوشش همکاران با کشف بیش از ۶ تن انواع مواد مخدر ۳۲ در صد افزایش کشف را داشتیم و در زمینه دستگیری خرده فروش ، معتاد و قاچاقچی مواد مخدر افزایش ۱۳ درصدی دستگیری ها را شاهد هستیم. که معتقدیم موادمخدر به عنوان یک چالش و مسئله اجتماعی بسیار مهم و خطرناک است و زمینه ساز بروز سایر جرائم و آسیب های اجتماعی از جمله سرقت و غیره است که قسمت اعظم وقت پلیس را معطوف به خود و یا جرائم مرتبط با آن کرده است.
در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال مبارزه با قاچاقچیان کالا را یکی از اولویت های ماموریت های خود قرار دادیم که در این زمینه از هفته ناجا سال گذشته تا کنون شاهد افزایش ۱۹۹درصدی دستگیری قاچاقچیان کالا هستیم.
در توقیف خودروهای متخلف با توقیف ۲۵۸۳ دستگاه خودرو متخلف ۲۳ درصد افزایش توقیف را داشتیم و موتورسیکلت ها نیز با توقیف۲۱۰۷ دستگاه موتور سیکلت۲۹ درصد افزایش توقیف را شاهدیم.
در تصادفات فوتی خوشبختانه ۵درصد کاهش تصادف و ۳ درصد کاهش فوتی و در تصادفات جرحی ۲۵ درصد کاهش تصادف و ۳۹ درصد کاهش مجروحین را شاهد هستیم.

 
از هفته ناجا سال قبل تا کنون تعداد ۲۳۰۰۰تماس با مرکز فوریتهای ۱۱۰ داشتیم در این زمینه افزایش ۵۳ درصدی تماس ها را شاهدیم که بخشی از این تماس ها غیر فوریتی بود ه اند.
به علت اینکه در بسیاری از موارد ، تماس های غیر ضروری و غیر فوریتی مامورین را عوض رسیدگی به موارد مهم تر ، درگیر این گونه تماسها می کند از شهروندان درخواست داریم فقط برای موضوعات فوریتی با ۱۱۰ تماس بگیرند و در موارد غیر فوریتی به کلانتری یا پاسگاه محل خود مراجعه نمایند.
به عنوان مثال : فروش مواد مخدر در دید عموم ، تصادف های فوتی و جرحی از جمله موارد فوریتی هستند.  و فروش مواد مخدر در محل های ثابت و یا خانه ها و تصادفات خسارتی از جمله موارد غیر فوریتی هستند.

 
سرهنگ ماشاالله ملائی گفت: طرح پلیس یار محرم امسال برای اولین بار در سطح استان توسط پلیس شهرستان و با همت معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و همکاری هیئت های مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در جهت مردمی کردن نظم و امنیت اجرا شد که در این طرح تعداد ۱۴۲ نفر از جوانان داوطلب با ارائه آموزشهای لازم در برقراری نظم و امنیت مراسم عزاداری ایام محرم دلسوزانه تلاش کردند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت در ادامه به آمار عملکرد پلیس فتا هم اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۰۰ درصد پرونده های جرایم فضای مجازی توسط پلیس فتا جیرفت کشف شده و بیشترین پرونده های وارده به پلیس فتا مربوط به برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی بوده که ۶۰ درصد پرونده های این پلیس تخصصی را به خود اختصاص داده است ، هتک حیثیت و نشر اکاذیب نیز ۲۰ درصد از جـرایم فضای مجازی را در سال گذشته به خود اختصاص داده بود و مابقی شامل جرائمی با موضوع سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه ؛ مــزاحمت اینترنتی و سایر جــرایم می باشند.

 

وی افزود: پلیس فتا به منظور پیشگیری اجتماعی از جرایم حوزه فضای مجازی اقداماتی بدین شرح انجام داده است:
انتشار بیش از یکهزار پیام آگاهسازی ، هشدار و توصیه های آموزشی
برگزاری بیش از ۷۰ جلسه آموزشی در مدارس و ادارات
برپایی بیش از ۱۵ نمایشگاه تخصصی با موضوع فرصتها و تهدیدات فضای مجازی
-توزیع بیش از پنج هزار بروشور و لوح فشرده
شناسایی بیش از سه هزار نشانگاه اینترنتی توسط کارشناسان خبره این پلیس که فعالیت های مجرمانه برابر قوانین جرایم رایانه ای داشته اند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 10 =