. جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 61468 تاریخ انتشار : جمعه 7 مرداد 1401 | 16:58 ب.ظ

فرماندار جیرفت: حجت الاسلام تارم همواره منشاء خیر و برکت برای شهرستان بوده اند

فرماندار جیرفت گفت: ائمه جمعه نقش به سزایی در رفع مشکلات منطقه و ترویج فرهنگ اخلاق مداری در امور اجرایی دارند. به گزارش کنارصندل، احمد بلندنظر شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر اهمیت جایگاه نماز جمعه تاکید کرد و افزود: ائمه جمعه می توانند مسئولان را در خدمت رسانی بهتر به […]

فرماندار جیرفت گفت: ائمه جمعه نقش به سزایی در رفع مشکلات منطقه و ترویج فرهنگ اخلاق مداری در امور اجرایی دارند.

به گزارش کنارصندل، احمد بلندنظر شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر اهمیت جایگاه نماز جمعه تاکید کرد و افزود: ائمه جمعه می توانند مسئولان را در خدمت رسانی بهتر به مردم یاری رسانند.

وی به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی اشاره وضمن تبریک فرارسیدن سالروز اقامه اولین نماز جمعه به ملت ایران اسلامی بویژه مردم ولایتمدار شهر دارالولایه (جیرفت شهیدپرور) گفت: برگزاری نخستین نماز جمعه در کشور در روز پنجم مرداد ماه ۱۳۵۸ هجری شمسی که نخستین نماز جمعه در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد.

وی افزود: آیت‌الله طالقانی این نماز جمعه را در بحبوحه درگیری‌های گروهک‌ها به فرمان امام‌خمینی (ره) برای ایجاد انسجام در بین مردم مسلمان ایران اقامه کرد.

وی ادامه داد: اکنون بعد از گذشت ۴۳ سال از اقامه نخستین نماز جمعه درکشور، نماز جمعه در شهر‌ها و مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان جیرفت گفت: نمازجمعه به عنوان یکی از مهمترین پایگاه های مذهبی، سیاسی و فرهنگی کشور و میعادگاه وحدت مردم شریف و مسلمان ایران در دفاع از حریم نظام است.

وی تصریح کرد: برگزاریِ باشکوه نماز جمعه در طول تاریخ اسلام، همواره از مهم‌ترین نماد‌های هم‌بستگی مسلمانان شناخته می‌شده است.

وی اظهار داشت: نماز جمعه نقش به سزایی در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در سطح جامعه داشته است.

فرماندار جیرفت گفت: ائمه جمعه در شهر ها و مناطقی که در آن ها نماز جمعه اقامه می شود، نقش به سزایی در رفع مشکلات منطقه و همکاری با مسئولان دارند.

احمد بلندنظر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله طالقانی(ره) و تبریک سالروز اقامه اولین نماز جمعه را برفعالان عرصه میعادگاه نماز جمعه بویژه نماینده محترم ولی فقیه در جیرفت، گفت: حجت الاسلام تارم همواره منشا خیر و برکت برای این شهرستان بوده اند.

وی افزود: خطیب جمعه جیرفت همواره در گسترش و ترویج فرهنگ اخلاق مداری، وحدت و همراهی در امور اجرایی و عمومی شهرستان تلاش های بیشماری را انجام داده اند.

فرماندار جیرفت در پایان از خداوند منان اقتدار، عزت و سربلندی روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی را مسالت نمود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + هفده =