. پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 62842 تاریخ انتشار : شنبه 12 آذر 1401 | 17:20 ب.ظ

نقش مهم تغذیه در کنترل دیابت

به گزارش کنارصندل، دکتر محدثه کمالی متخصص داخلی در مورد تغذیه در بیماران دیابتی گفت: دیابت بیماری شایعی است که درمان نامناسب آن ممکن است باعث عوارض چشمی، کلیوی، قلبی و عروقی و حتی مرگ و میر شود. آگاهی از چگونگی تغذیه نقش مهمی در کنترل دیابت دارد. وی افزود: غذای مصرفی روزانه باید شامل: […]

به گزارش کنارصندل، دکتر محدثه کمالی متخصص داخلی در مورد تغذیه در بیماران دیابتی گفت: دیابت بیماری شایعی است که درمان نامناسب آن ممکن است باعث عوارض چشمی، کلیوی، قلبی و عروقی و حتی مرگ و میر شود. آگاهی از چگونگی تغذیه نقش مهمی در کنترل دیابت دارد.

وی افزود: غذای مصرفی روزانه باید شامل: ۶۰-۵۰٪ کربوهیدرات، ۲۰-۱۵٪ پروتئین و حداکثر ۳۰٪ چربی باشد. مصرف پروتئین و چربی در حد معمول تاثیری بر افزایش قند خون ندارد و تنها کربوهیدرات ها مثل برنج و نان که غذای اصلی ما را تشکیل می دهند، باعث افزایش قند خون می شوند. تقسیم مساوی کربوهیدرات ها در وعده های غذایی باعث بیشترین افزایش قند خون می شود در حالی که اگر بیشترین میزان کربوهیدرات را در نهار میل کنیم، کمترین افزایش قند خون را خواهیم داشت.

عضو انجمن متخصصان داخلی ایران بیان کرد: افزایش دریافت فیبر باید مورد توجه قرار گیرد بدین صورت که از نان های سبوس دار استفاده گردد، و از میوه به جای آب میوه و همین طور سالاد و سبزیجات در کنار وعده غذایی استفاده گردد.

جهت ورود به پیج کانال خبری کنارصندل در روبینو بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =