. پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 67598 تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 | 18:01 ب.ظ

مدیر آموزش و پرورش جیرفت و معاونین این اداره با حضور در محل دادسرای شهرستان با دادستان عمومی وانقلاب شهرستان دیدار و گفتگوکردند.

به گزارش کنارصندل در این نشست صمیمانه که به بهانه تبریک انتصاب دادستان جدید شهرستان شکل گرفته بوددکتر صالحی نژاد پس از استماع صحبت‌های محمدی مدیر آموزش و پرورش از کمک به پیشگیری جرائم با ارتباط مستمر میان آموزش و پرورش و دستگاه قضایی خبر داد.افشین صالحی نژاد دادستان جیرفت با اشاره به نقش برجسته […]

به گزارش کنارصندل در این نشست صمیمانه که به بهانه تبریک انتصاب دادستان جدید شهرستان شکل گرفته بود
دکتر صالحی نژاد پس از استماع صحبت‌های محمدی مدیر آموزش و پرورش از کمک به پیشگیری جرائم با ارتباط مستمر میان آموزش و پرورش و دستگاه قضایی خبر داد.
افشین صالحی نژاد دادستان جیرفت با اشاره به نقش برجسته و مهم آموزش و پرورش در جامعه گفت:
وظیفه آموزش و پرورش در جامعه شناخت و حل نیازهای فکری جوانان است. تعلیم و تزکیه نفس و آموزش فلسفه معانی زندگی به نسل های آینده از مهمترین وظایف معلمان است. در جامعه ای که علم و دانایی، محور توانمندی و توسعه جوامع بشری باشد ارتقای کیفی آموزش و تربیت نسلی پرسشگر و خلاق امری ضروری است.توسعه کمی و کیفی آموزش، توسعه مشارکت عمومی، ارتقای سلامت و بهسازی منابع انسانی از مهمترین اولویت های کاری آموزش و پرورش می باشد.
صالحی نژاد اظهار کرد: امنیت و عدالت دو مقوله‌ای است که اولیای دین از آن‌ها به عنوان بزرگترین نعمت‌ها یاد کرده‌اند.و در جامعه اسلامی دستگاه قضا وظیفه‌ای بزرگ برای برقراری این دو مقوله مهم بر عهده دارد که لازم است سایر دستگاه‌ها به کمک این دستگاه شتافته و آن‌ها را در این راه تنها نگذارند.

دکتر صالحی نژاد دادستان جیرفت با بیان مشکلاتی که در زمانه کنونی در جامعه وجود دارد به برخی از پدیده‌ها و معضلات اجتماعی از جمله موضوع مواد مخدر یا شرب خمر اشاره کرد و گفت: نباید برای مقابله و مبارزه و پیشگیری از چنین پدیده‌هایی در جامعه تنها از قوه قضاییه و دستگاه قضا توقع برخورد را داشته باشیم.
وی از پیشگیری به عنوان اصل اول در برخورد با معضلات اجتماعی یاد کرد و گفت: پیشگیری یکی از وظایف مهم دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش است.
دادستان جیرفت گفت: دستگاه قضایی به نقش خود در زمینه پیشگیری از معضلات اجتماعی واقف بوده و بنده هیچگونه تشریفات خاصی ندارم و پیشنهاد می کنم با برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان و برنامه‌های توجیهی دیگر از جمله همایش‌ها و سمینارها برای پیشگیری اقدام کنید من و مجموعه دستگاه قضایی جیرفت در کنار شما هستند.
صالحی نژاد بخش دیگری از اظهارات خود گفت معتقدیم که ارتباط میان این دو دستگاه موجب کاهش چشمگیر برخی از جرائم خواهد شد.

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یک =